kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
شهید غلامرضا ابیض‌نژاد:(حدیث دشت عشق)

برای خدمت به انقلاب خون خود را ایثار می‌کنم

 

شهید غلامرضا ابیض‌نژاد دوم مرداد سال 1338 در خانواده‌ای متدین و زحمتکش در دزفول به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر آغاز کرد و ضمن تحصیل، به کارکردن نیز مشغول شد تا در تأمین معاش خانواده کمک کند.
در رشته علوم تجربی دیپلم گرفت و مرداد سال 1358 به خدمت سربازی رفت، دوره‌ آموزشی نظامی را در پادگان خسروآباد آبادان گذراند سپس به ژاندارمری ایذه اعزام شد.
با آغاز جنگ تحمیلی داوطلبانه به جبهه اعزام شد و بیست و ششم خرداد سال 1360 در سن 22 سالگی در دارخوین شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت علی دزفول آرام گرفت.
شهید غلامرضا ابیض‌نژاد در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «سلام به ادامه‌دهندگان راه حسین(ع)، ضمن سلام به خانواده عزیزم با اجازه همگی شما، من راهی نبرد حق علیه باطل هستم و البته من راه را خودم انتخاب کرده‌ام تا شاید بتوانم با ایثار خون ناقابلم خدمتی به این انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران کرده باشم.
قبل از هر چیز لازم می‌دانم که از مادرم به‌خاطر زحماتی که در راه بزرگ کردنم کشیده تشکر نمایم و نیز از خداوند بزرگ سپاسگزارم که مرا در دامان مادری پرمهر بزرگ کرده و مرا به این سن رسانید تا خودم بتوانم راه خود را انتخاب نمایم و در مسیر آن گام بردارم. اگر شهید شدم مرا ناکام نخوانید، چون من با این راه به آرزوی خود رسیده‌ام، امیدوارم که برایم شیون نکنید، بلکه به خودتان افتخار نمائید که فرزندتان را حسین‌وار بزرگ کردید تا در این انقلاب که زمینه‌ساز انقلاب مهدی(عج) می‌باشد شرکت نماید.»