kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

توافق وین باید دائمی باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر در مذاکرات طرف غربی زیاده‌خواهی نکند و منصفانه برخورد کند، توافق شدنی است.

محمود عباس‌زاده مشکینی، درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: تا چند روز پیش روند مذاکرات خوب بود و ما خواسته‌های اصلی خود را پیگیری کردیم.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکسری درخواست در مذاکرات داشت که مواضع ما با طرف مقابل به‌صورت شفاهی به یکدیگر نزدیک شده بود و اگر محقق می‌شد، بسیار منصفانه، قابل‌توجه و رضایت‌بخش بود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر با همین روند، مذاکرات ادامه پیدا می‌کرد ما می‌توانستیم به مرحله امضای توافق برسیم اما چند روز است که غربی‌ها به‌ویژه آمریکا ناسازگاری و شیطنت می‌کنند و جنگ روانی راه انداختند.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در مذاکرات چند مورد حل‌نشده داریم و هنوز تکلیف این مسائل مشخص نشده است که این موارد برای ما بسیار مهم است و باید تعیین تکلیف شود.
عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: توپ در میدان غربی‌هاست و اگر آنان به خواسته‌های ما توجه کنند، توافق همین امشب هم می‌تواند انجام شود. ما هنوز چند مورد اساسی داریم که باید شفاف شود و اکثراً درباره رفع تحریم‌هاست. اگر طرف غربی زیاده‌خواهی نکند و منصفانه برخورد کند، توافق شدنی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای در واکنش به اخباری مبنی بر اینکه قرار است توافق ۶ ماهه منعقد شود، گفت: ترجیح ما آن است که توافق دائمی باشد و محدود و موقت نباشد.