kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

پرورش استعداد بانوان نویسنده در انجمن ادبی «نورا»(اخبار ادبی و هنری)

انجمن ادبی نورا به‌عنوان اولین انجمن تخصصی ادبیات دفاع مقدس و ادبیات مقاومت و با هدف کشف و پرورش بانوان نویسنده، در مشهد کار خودش را آغاز کرد.

 


مریم عرفانیان، نویسنده و مسئول انجمن نورا به خبرنگار کیهان گفت: انجمن ادبی نورا به‌منظور حفظ و اعتلای شعر و ادب فارسی، ارتقای کیفی و رشد ارزش‌های معنوی ادبی و آثار مبتنی بر فرهنگ ملی و مذهبی ایران و سمت ‌و سو بخشیدن به فعالیت‌های ادبی برای تداوم و تبیین نقش زنان در اعتلای فرهنگ ایرانی- اسلامی و بارور ساختن استعدادهای نویسندگان، تشکیل ‌شده است.
وی بیان کرد: زنان این مرزوبوم با الگو قرار دادن سیره حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و دیگر بانوان قهرمان صدر اسلام در سال‌های دفاع مقدس و بعد از آن به جهانیان ثابت کردند حاضرند درراه آرمان و عقیده خویش، از عواطف، احساسات و دل‌بستگی‌ها چشم بپوشند و با پیروی از مکتب عاشورا و پیام‌رسان آن زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) حماسه‌ای فراموش‌نشدنی بیافرینند؛ و هستند بانوانی که قلم ‌به‌ دست می‌گیرند و چنین حماسه‌هایی را ثبت و ضبط کنند.
این نویسنده افزود: اما هنوز ناگفته‌های زیادی از جنگ و ادبیات مقاومت باقی‌مانده است که اگر نویسندگان همت نکنند، در لابه‌لای روزمرگی‌های زندگی گم خواهد شد و نسل‌های بعدی هرگز نخواهند فهمید که هشت سال زندگی پرافتخار اجدادشان چگونه و در چه راهی وقف‌ شده است.
عرفانیان یادآور شد: بنابراین انجمن ادبی نورا برای پرورش بانوان مستعد و علاقه‌مند در این حوزه به‌عنوان اولین انجمن تخصصی ادبیات دفاع مقدس و ادبیات مقاومت، نه‌تنها در سطح استان خراسان که در سطح کشور به مدد آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام کار خود را در چهل‌وسومین سال پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌کند. با امید این‌که بتوانیم در این راستا آثار فاخری را تولید کنیم.
وی تأکید کرد: در پایان جا دارد از خانم غیور مسئول بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بابت زحماتی که برای تشکیل انجمن کشیده‌اند و حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، بابت حمایت‌هایشان تشکر کنم.