kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

انگلیس چقدر برای جنگ تبلیغاتی علیه سوریه هزینه کرده است؟

 
 
وزیر خارجه سوریه خبر داد که انگلیس در زمینه تبلیغات رسانه‌ای برای ضربه زدن به سوریه، 4 میلیارد دلار هزینه کرده است.
«فیصل مقداد»، وزیر خارجه سوریه، روز سه‌شنبه تأکید کرد که کشورهای غربی در پی سوءاستفاده از شورای حقوق بشر و مکانیزم‌های آن هستند تا برخی کشورها را متهم کرده و پس از آن، در امور داخلی آن مداخله کنند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد، هدف واقعی تصمیمات سیاست‌زده که سوریه را هدف قرار می‌دهد، حمایت از کشورهایی است که دست به تجاوز و اشغالگری زده‌اند تا از این طریق از تروریسم حمایت می‌کنند. وی با اشاره به هزینه چهار میلیارد دلاری انگلیس در زمینه تبلیغات رسانه‌ای برای ضربه زدن به سوریه، تصریح کرد، سوریه از سال 2011 با جنگ تروریستی رو‌به‌روست که تحت حمایت خارجی قرار دارد تا بتوانند خاک این کشور را اشغال کنند.
به گزارش فارس، وزیر خارجه سوریه ضمن انتقاد از نقش تحریم‌های آمریکا و غرب و همچنین غارت منابع طبیعی این کشور، تأکید کرد، گسترش دامنه این اقدامات، فقط باعث مشکلات مردم سوریه در مسائل معیشتی می‌شود و این مسئله نیز نقض حقوق اولیه آنان است. مقداد با تأکید بر اینکه اقدامات غیر اخلاقی این کشورها در سوریه به «تروریسم اقتصادی» بدل شده است، تصریح کرد، هدف از این تروریسم، طولانی کردن مدت زمان بحران، مانع‌تراشی در مسیر باز‌سازی و ممانعت از بازگشت آوارگان به کشورشان است. وی با تأکید بر اینکه سوریه، اراضی خود را از اشغال خارجی، آزاد کرده و با تروریست‌ها نیز مبارزه خواهد کرد، خاطر نشان کرد، سوریه مصمم است که اراضی خود را از دست تروریسم و اشغالگری خارجی آزاد کرده و با اقدامات مزدوران وابسته به آمریکا مقابله کند.
وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه دمشق به فرآیند سیاسی باور دارد که مردم این کشور، رهبری آن را در دست داشته باشند، در پایان گفت که حق سوریه در بازپس‌گیری جولان اشغالی، ثابت است و قاطعانه مخالف اقدامات صهیونیست‌ها در این قسمت از خاک خود است.
در همین ارتباط، چندی پیش، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه، سیاست‌های تحریک‌آمیز و مبتنی بر نفاق انگلیس و اتحادیه اروپا درباره وضعیت استان درعا در جنوب این کشور را محکوم و تأکید کرد، این سیاست‌ها در راستای سیاست‌های معروف انگلیس و اروپا است که در تضاد با سوریه و حمایت از تروریسم است. وی ادامه داد: «سوریه تأکید دارد که این اظهارات صرفا تلاش‌های مذبوحانه و نخ‌نما شده‌ای برای بالا بردن روحیه تروریست‌ها در درعا است... سوریه در پی رسیدگی به وضعیت منطقه جنوب از رهگذر گفت‌وگو و جلوگیری از درگیری‌هایی است که به افراد بی‌گناه آسیب می‌رساند.»
این منبع با بیان اینکه گروه‌های تروریستی همچنان در راستای از بین بردن هرگونه توافق و متشنج کردن وضعیت این منطقه به دستور حامیان خود فعالیت می‌کنند، در پایان تأکید کرد، چنین تبلیغات و افتراهایی مانع از ادامه مبارزه با تروریسم، آزاد‌سازی اراضی سوریه، بسط سیطره حکومت و بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر این کشور نخواهد شد.