kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

آمادگی شهرداری تهران برای اجرای حکم قلع و قمع تخلفات پاساژ «پالادیوم»

شهردار منطقه یک از آمادگی شهرداری برای اجرای حکم قلع و قمع تخلفات پاساژ «پالادیوم» خبر داد.
 
 
 
 
حمید رضا حاجوی درخصوص آخرین وضعیت اجرای حکم قلع و قمع تخلف پاساژ «پالادیوم» در تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: ساختمان پالادیوم دارای دو بخش تجاری و مجتمع پارکینگی است که مجتمع تجاری آن به پاساژ پالادیوم شهرت یافته است.
حاجوی با بیان این‌که تخلفات عدیده و گسترده‌ای در این دو پلاک ثبتی است، افزود: تخلفات اعم از توسعه غیرمجاز تجاری و همچنین حفر دو تونل در ساختمان پارکینگ است که یک تونل نفر رو و یک تونل ماشین‌رو است که از زیرزمین به معبر و گذر عمومی تجاوز شده است و همچنین یک پل عابر از ساختمان محل پارکینگ به ساختمان تجاری ایجاد شده است. وی با بیان اینکه مالکان این مجتمع فاصله ساختمان پارکینگ و تجاری را با تجاوز به معبر عمومی در صدر و ذیل خیابان انجام داده‌اند، اظهارداشت: حفر تونل و ایجاد پل هوایی اختصاصی تجاوز آشکار به حقوق عامه است و این در حالی است که مدیریت‌های قبلی شهرداری توجهی به این موضوع نداشتند و یک نفر به خود اجازه داده از زیرزمین تونلی برای جابه‌جایی عابرین پیاده و خودروها حفر کند و در روی معبر نیز بیش از ۲۰۰‌تن آهن‌آلات برای احداث یک پل عابر نصب کند که منظر شهری را به هم ریخته است.
حاجوی با بیان این‌که تخلفات این دو پلاک به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد، گفت: در ساختمان تجاری با احتساب آرای دیوانی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان به شهرداری و حقوق عامه باید پرداخت کنند و در بخش پارکینگ نیز قلع و جمع‌آوری و همچنین جمع‌آوری حدود ۳۰۰ متر تجهیزات غیرمجاز در پشت‌بام صادر شده است.
وی با بیان این‌که اقدامات لازم، جلسات و مهلت لازم به مالک داده شده است، ادامه داد: به مالک اعلام شد که ادامه فعالیت پل و تونل‌ها غیرقانونی است و تونل‌ها در زیرزمین توسط عوامل شهرداری مسدود و پلمب شد و هرگونه فک پلمب اقدام مجرمانه است.
شهردار منطقه یک بیان داشت: رأی ماده ۱۰۰ تخریب پل که تجاوز به گذر عمومی است با هماهنگی دستگاه قضا، شورای تامین شهرستان و با هماهنگی عوامل انتظامی اجرا خواهد شد و آماده هستیم که با ضوابط فنی و رعایت اصول ایمنی این پل را از مدار خارج کنیم و رأی ماده ۱۰۰ اجرا شود.
حاجوی در پاسخ به این سؤال که چه زمانی پل پاساژ پالادیوم تخریب شده و ماده ۱۰۰ اجرا می‌شود، گفت: حدود یک ماه است که تمهیدات لازم و اقدامات مورد نیاز را انجام دادیم و حتی تا زیر پل داربست نصب کردیم و با نظر مشاور ذی صلاح تمهیدات ایمنی برای بازکردن و پیاده‌کردن قطعات انجام شده، اما ناهماهنگی‌هایی ایجاد شد که لازم بود مجدد دستور مقام قضایی را جلب کنیم که با هماهنگی مقام قضایی این دستور صادر شد. در حوزه انتظامی دوستانمان اعلام کردند که نیاز به بررسی و رسیدگی دارند که به آنها مهلت دادیم تا فرآیند و تشریفات انتظامی انجام شود.
وی افزود: شهرداری به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد و با رفع اینگونه تخلفات غول پیکر، شهر را به مدار نظم بر می‌گرداند.