kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
شهرداری تهران:

نصب «تابلوی توقف ممنوع» توسط مغازه‌داران را به ۱۳۷ گزارش دهید

 
 
 
 
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مردم در صورت مشاهده نصب تابلوی «توقف ممنوع» توسط مغازه داران، می‌توانند از طریق ۱۳۷ به شهرداری اطلاع رسانی کنند. 
به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید حسین حسینی‌نژاد، در رابطه با جمع آوری تابلوهای «توقف ممنوع» اظهارداشت: بحث بر سر جمع آوری نیست بلکه قصد ما ساماندهی و پایش تابلوهای انتظامی است.
حسینی‌نژاد تاکید کرد: تابلوهای مازاد جمع‌آوری می‌شود و اتفاقی که در شهرداری تهران صورت می‌گیرد، مبنی بر معابری است که محدودیت توقف داشته یا اجازه پارک دارند.
وی افزود: کمیته شبکه معابر در این راستا تشکیل شده و بود و نبود تابلو یا اضافه کرد آن را مصوب خواهد کرد.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که علائم چند منطقه از تهران به صورت آزمایشی جمع آوری شده تا ساماندهی شود، گفت: برخی معابر نیازمند حذف پارک حاشیه‌ای هستند چون ظرفیتِ ترافیک عبوری زیاد است و این معابر در حال شناسایی است و سپس اعمال قانون 
خواهد شد.
حسینی نژاد گفت: در برخی مناطق که امکان پارک حاشیه‌ای وجود دارد، باید اقدام به جمع آوری تابلوهای توقف ممنوع کرد، ولی این که هر کسی هر کجا بخواهد، تابلویی نصب کند امکان ندارد. همچنین مغازه داران نمی‌توانند از طریق لابی گری اقدام به نصب تابلو نمایند و مردم در صورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند از طریق ۱۳۷ به شهرداری اطلاع رسانی کنند.
وی درباره نحوه برخورد با مغازه داران متخلف بیان داشت: این کار باید از طریق مراجع قضایی اتفاق افتد و اگر مالک یک مغازه اجازه توقف را ندهد، دستگاه قضایی باید ورود کند.
این مسئول معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال شناسایی تابلوهای مازاد هستیم ولی ابتدا باید ساماندهی اتفاق افتد. هماهنگی میان پلیس راهور و معاونت ترافیک مناطق ۲۲ گانه تهران در سال ۱۴۰۱ اتفاق خواهد افتاد.