kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
در نیروی زمینی سپاه

سامانه موشکی «پیروز» عملیاتی شد

سامانه موشکی ضدزره پیروز در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد.
 
 
 
 
سامانه موشکی ضدزره پیروز که به ‌دست متخصصان صنایع دفاعی کشور طراحی و تولید شده است در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شده است.
به گزارش تسنیم، با تقویت زره‌تانک‌ها و ادوات زرهی و همچنین نصب سامانه‌های دفاع فعال روی این تجهیزات، استفاده از موشک‌های ضد زره معمولی برای انهدام‌تانک‌ها کم‌کم اثرگذاری خود را از دست داد و رفته‌رفته نسل جدیدی از مهمات ضدزره وارد میدان شدند که موشک‌هایی با سرجنگی قوی‌تر و همچنین قابل هدایت از مسافت‌های طولانی بودند.
ویژگی مهم این سامانه آن است که قادر است هر موشک را به فاصله تنها 0.4 ثانیه از موشک بعدی شلیک کند که به این سامانه قابلیت مقابله با سامانه‌های دفاع فعال‌تانک‌ها را می‌دهد و پیروز را به سلاحی مهلک برای‌تانک‌ها و ادوات زرهی بدل می‌سازد.
همچنین سامانه پیروز قادر است در ارتفاع 2 کیلومتری و برد 5 یا هشت کیلومتری (بسته به نوع موشک دهلاویه مورد استفاده) با اهداف هوایی نیز درگیر شود. از سوی دیگر تحرک‌پذیری سامانه پیروز نیز فاکتور بسیار مهم در نبردهای امروزی است نصب این سامانه روی خودروی راهکنشی ارس این قابلیت را به سامانه پیروز داده است.
عملیاتی شدن سامانه پیروز در کنار تحویل سایر سامانه‌های ضدزره و ضد استحکامات به نیروی زمینی سپاه قدرت آتش یگان‌های رزمی این نیرو در صحنه‌های مختلف نبرد افزایش می‌دهد و این نیرو را قادر می‌سازد تا با انواع تهدیدات زرهی از فواصل ایمن مقابله کند.