kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
رئیس بنیاد شهید و جانبازان کشور: 

خانواده‌های شهدا صادق‌ترین و دلسوزترین مشاوران مسئولان اجرایی کشور هستند

صادق‌ترین مشاوران مسئولان اجرایی کشور خانواده‌های ایثار و شهادت هستند چون آنها برای انقلاب هزینه دادند و برای انقلاب دلسوزی می‌کنند.
 
 
 
ساری- خبرنگار کیهان:
 
سید امیر قاضی‌زاده ‌هاشمی‌معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و جانبازان کشور در جلسه شورای ‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران با‌ اشاره به اینکه ملت ایران به شهدا و رشادت‌های‌شان افتخار می‌کنند، اظهار کرد: نرخ  افراد فاقد مسکن و فاقد شغل جامعه ایثارگر نسبت به جامعه بیشتر است، افزود: از این بابت شرمنده خانواده‌های شهدا و ایثارگر هستیم.
قاضی‌زاده در ارتباط با جذب خانواده‌های ایثارگر، گفت: مجوز جذب ۱۷ هزار فرزند شهید و جانبازان ۷۰ درصد را برای دستگاه‌های اجرایی کشور دریافت کردیم و تاکنون ۳ هزار نفر جذب شدند و سهم استان مازندران ۴۰۰ نفر است.
وی اضافه کرد: ۳۳ هزار نفر از وابستگان به خانواده‌های شهدا و جانبازان ۷۰ درصد فاقد شغل هستند و اقداماتی در این زمینه در برنامه کاری داریم.
رئیس بنیاد شهید استان مازندران از برنامه‌ریزی برای ساخت خانه ایثار در استان خبر داد و گفت: بحث تعمیر مرکز توانبخشی امام علی(ع) را در برنامه قرار دادیم.
وی با‌ اشاره به افزایش هزینه‌های بنیاد شهید، گفت: خدمات بخش درمان و بیمه‌ای ما افزایش پیدا کرده و نیاز داریم که بیمارستان‌های مراکز دولتی در این بحث همکاری داشته باشند.
قاضی‌زاده اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی کشور بدهکار هستیم.
سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان مازندران نیاز به تامین اعتبار مناسب دارد.
در ادامه سردار عبدالله ملکی مدیرکل بنیاد حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: مازندران پایتخت برگزاری یادواره شهدا کشور است به طوری‌که از ۱۱ هزار یادواره‌ای که در کشور اجرا می‌شود ۱۰ درصد آن در استان برگزار می‌شود.
وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۰ هزار نفر به مناطق راهیان نور خبر داد و در ارتباط با تهیه و تالیف کتاب، گفت: این سازمان سالانه ۶۰ کتاب را در حوزه دفاع مقدس تولید می‌کند که امسال رونمایی می‌شود.