kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

ایران - سوریه؛ دیداری حساس در انتخابی جام جهانی بسکتبال

 


تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود در پنجره دوم انتخابی جام جهانی را در شرایطی امروز برابر سوریه برگزار می‌کند که از آخرین رقابت با این تیم نتیجه شکست را در کارنامه خود ثبت کرده
است.
در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ که در چهار گروه جریان دارد، امروز تیم ملی بسکتبال کشورمان به مصاف سوریه می‌رود.این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که ملی‌پوشان بسکتبال کشورمان نتیجه نخستین دیدار خود در این پنجره از مسابقات را برابر قزاقستان واگذار کردند، با رقم خوردن این نتیجه تیم ملی بسکتبال ایران نه تنها شکست نوبرانه‌ای را برابر قزاق‌های همیشه بازنده متحمل شد بلکه صدر جدول رده‌بندی گروه D را هم که به واسطه دو برد برابر بحرین به دست آمده بود، از دست داد.
حالا با این شرایط، شاگردان مصطفی‌هاشمی در تیم ملی بسکتبال باید مهیای دیدار برابر سوریه شوند. تیمی که هر دو دیدار خود در پنجره نخست انتخابی جام جهانی را برابر قزاقستان واگذار کرد اما پنجشنبه گذشته در اولین دیدار خود در پنجره دوم وفق به شکست ۸۰ بر ۶۴ بحرین شد. این دو تیم در آخرین رقابتی که برابر هم برگزار کردند، آذرماه سال گذشته در چارچوب انتخابی کاپ آسیا بود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان شکست تاریخی و دور از انتظاری را برابر سوریه متحمل شدند (۷۷ به ۷۰)، با این اوصاف رقابت امروز برای ملی‌پوشان کشورمان که در بازی پرفشار و نزدیک پنجشنبه نتوانستند مقابل قزاقستان دوام بیاورند و برای نخستین بار مقابل آنها شکست خوردند، بسیار حساس و مهم خواهد بود. اما در شرایطی که به‌گفته کارشناسان، تقریباً تمامی نقاط کشور از نظر رنگ‌بندی کرونا، نارنجی و قرمز هستند، مسابقه ایران و سوریه قرار است در حضور تماشاگران برگزار شود.مسعود عماری، سرپرست تیم ملی بسکتبال با اعلام این موضوع گفت: مجوز حضور 500 تماشاگر را گرفته‌ایم، امیدوارم بازیکنان در سلامت کامل، برنده از زمین خارج شوند.
جدول رده‌بندی تیم‌های شرکت‌کننده درگروه D مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ به این شرح است: ۱- قزاقستان (۳ بازی، ۳ برد، بدون باخت، ۶ امتیاز)،۲- ایران (۳ بازی، ۲ برد، یک باخت، ۵ امتیاز)،۳- سوریه (۳ بازی، یک برد، ۲ باخت، ۴ امتیاز) و ۴- بحرین (۳ بازی، بدون برد، ۳ باخت، ۳ امتیاز)