kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

خون چشم‌مشکی‌ها هم حرمت دارد
قیس قریشی: «چون جمهوری اسلامی و صدا و سیما از یمن حمایت میکنه نیازی به اعتراض مدنی به جنگ ۸ساله علیه یمن و قتل عام بالای چهارصد هزار انسان در یمن نیست! چه چهره کریهی داره حقوق بشری که غربی‌ها تو ناخودآگاه ما جهان سومی‌ها کرده‌اند. خون چشم مشکی همانقدر حرمت دارد که خون چشم آبی.»
‏ شما لطفا ساکت
یاس:«سالهاست به بهانه 11 سپتامبر به حاکمیت افغانستان تجاوز کردند؛ مردم افغانستان را به خاک و خون کشیدند و ثروت افغانستان را به تاراج بردند.اما نه غرب‌پرستها و نه غربی‌ها و نه رسانه‌ها نگران حقوق بشر نشدن...»
قدردان شما هستیم
لیلا اوتادی با انتشار این تصویر نوشت: «با دیدن یک به یک همسایگان و متحدین و غیره... و حالا اوکراین دستبوس رشادت چهل سال پیش تک به تکتون هستم و هستیم. گرچه زمانه با شما بد کرد، قدرتان دانسته نشد و دنیا خیلی به شما بدهکار است.»
مسخره کردن به جای قدرشناسی
کاربری نوشت: «زیر سایه امنیت جمهوری ‌اسلامی نشستی داری امنیت جمهوری ‌اسلامی رو مسخره می‌کنی؟...»
اما قدرت نداره و وابسته است
احمد آریا با انتشار این تصویر نوشت: «اینجا اوکراین، کشوری در اروپا که حجاب اجباری و محدودیت روابط بین زن و مرد و نوشیدن الکل نداره، سرعت اینترنتش بالاست، تورم افسارگسیخته نداره، موشک هوا نمیکنه و متحد آمریکاست، پاسپورت معتبر هم ‌داره و بهشت از نظر ایرانی‌ها! ولی الان مردمش یا در پناهگاهن یا پناهنده به سمت لهستان!»
مگه نمی‌گفتید ورزش از سیاست جداست؟
سید حمید علیزاده: «میگن روسیه اشغالگره و نباید جلوش مسابقه داد ولی ایران حق نداره همین کارو با یک رژیم غاصب و کودک‌کش بکنه چون ورزش سیاسی نیست!»
عاقبت تکیه به آمریکا
محمد شیروانی: «رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد آماده است در مورد صلح و حل مسائل بصورت فوری با روسیه توافق کند. روسیه چندین ماه بود که می‌خواست کار را با مذاکره پیش ببرد اما آمریکایی‌ها این مردکِ کمدین را باد کرده بودند که نترس، ما پشتتیم! یک نادان، کشورش را بخاطر اعتماد به آمریکا به خاک و خون کشید.»
برای ما عادیه

زینب صادقی با انتشار این تصویر نوشت: «شما با دیدن رئیس‌جمهور اوکراین تو لباس نظامی کلی ذوق می‌کنید، ولی برای ما این چیزا عادیه چون خودمون تو ۸ سال جنگ تحمیلی شاهد بودیم که رئیس‌جمهور کشور با فرزندانش در میدان جنگ بودن.»