kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

نقش مؤثر شرکت آبفا فارس در دومین همایش ملی کم‌آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف

 

شيراز- خبرنگار كيهان:
دومین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در دانشگاه شهرستان فسا برگزار گردید و به بررسی تخصصی و شناسایی آب‌های نامتعارف نظیر پساب‌های فاضلاب و همچنین چگونگی کاهش استفاده از آب‌های شرب در صنعت کشاورزی و... پرداخت که اردوان نیکنام معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفا استان فارس و پژوهشگر حوزه آب و فاضلاب، علاوه‌بر نقش موثر در برگزاری این همایش علمی، طی سخنانی، راهکارهایی تخصصی درخصوص موضوع همایش ارائه نمود.
در مراسم اختتامیه این همایش ملی، اردوان نیکنام که از مدرسین دانشگاه و داوران همایش‌های بین‌المللی آب و فاضلاب نیز می‌باشد، به ارائه ظرفیت‌های استفاده از پساب‌های تصفیه شده در صنعت کشاورزی کشور و همچنین استان فارس پرداخت و روش‌های موثری به منظور استفاده بهینه از این منابع ارائه داد.
وی در همین خصوص گفت: به طور کلی، تصفیه فاضلاب‌های شهری و صنعتی باید بتواند چنان کیفیتی تولید نماید که دور ریخته نشوند، بلکه مصارف مطلوبی برای آنها قابل پیش‌بینی باشد.
نیکنام در همین راستا مهم‌ترین راه‌حل منطقی توسعه منابع آب در آینده را استفاده مجدد از فاضلاب‌های تصفیه شده به ‌عنوان یک منبع جدید عنوان نمود.
وی در پایان گزارشی از وضعیت مصارف آب و تولید فاضلاب در کشور و استان فارس ارائه نمود و ضرورت‌ها، ملاحظات علمی، استانداردها و پتانسیل‌های موجود جهت بکارگیری مجدد پساب‌های فاضلاب را برشمرد.