kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

بررسی درخواست‌ ۷۴۰ نفر از زندانیان زن در ملاقات چهره به چهره با دادستان تهران

صبح دیروز دادستان تهران به همراه یک گروه ۱۰۷ نفره قضایی از زندان زنان استان تهران بازدید کرد و به بررسی وضعیت زندان و مددجویان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری میزان، دادستان تهران در ابتدا با حضور در تصفیه‌خانه آب شرب و مصرفی زندان زنان، از نزدیک در جریان روند ارتقای کیفیت تأسیسات آب زندان قرار گرفت.
علی صالحی در ادامه از بخش‌های مختلف زندان از قبیل بخش قرنطینه، باشگاه ورزشی، سالن آمفی تئاتر، سالن سلامت و همچنین از بند‌های زندان زنان بازدید کرد.
صالحی در جریان این بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان با تشکیل میز خدمت در زندان به بررسی مشکلات آنها پرداخت و در این زمینه دستوراتی نیز از قبیل تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان و همچنین دستور آزادی تعدادی از مددجویان صادر شد.
دادستان تهران در حاشیه این بازدید گفت: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه به اتفاق ۱۰۷ نفر از همکارانمان در سطح دادسرای تهران و دادسرا‌های شهرستان‌های تابعه استان، از زندان زنان استان تهران بازدید کردیم.
صالحی با اشاره به انجام ملاقات
چهره به چهره با ۷۴۰ نفر از زندانیان زن و بررسی وضعیت و درخواست‌هایشان، گفت: ۱۶ نفر از زندانیان زن به کمک ستاد دیه آزاد شدند.
وی با بیان اینکه به ۵۶ زندانی زن مرخصی اعطا شد، افزود: برای ۳۵ زندانی زن پیشنهاد آزادی مشروط به دادگاه ارجاع شد و ۱۴۷ نفر نیز به کمیسیون عفو معرفی
شدند.
دادستان تهران با اشاره به پیشنهاد پابند الکترونیک برای ۲۷ زندانی زن، گفت: برای ۱۳ زندانی تقاضای تعلیق و همچنین برای ۵۰ نفر نیز اشتغال به کار صادر شد.
صالحی با اشاره به ملاقات چهره به چهره با زندانیان امنیتی در زندان زنان استان تهران، اظهارداشت: این افراد تقاضا‌هایی داشتند که همگی موارد دریافت، بررسی و منجر به صدور
دستوراتی شد.