kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

جاسوس قدیمی اسرائیل در لبنان به دام افتاد

دستگاه امنیتی لبنان جاسوسی را بازداشت کرده که حدود 25 سال است با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و از افراد مظنون در ترور دو رهبر جهاد اسلامی فلسطین است.


روزنامه «الاخبار» لبنان روز پنجشنبه در گزارشی نوشت، دستگاه امنیتی لبنان حدود سه ماه پیش فردی را در شرق «صیدا» به ظن همکاری با رژیم صهیونیستی بازداشت کرد. بر اساس این گزارش، فرد بازداشت شده بسیار خطرناک و از افراد کهنه‌کار در جاسوسی است. این فرد ارتباطی با شبکه‌های جاسوسی اخیر که بخش اطلاعات لبنان کشف کرده، ندارد و از آنها خطرناک‌تر است. کار وی فراتر از جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات، عکس‌برداری و غیره بوده و در شبکه‌های ترور و عملیات‌های لجستیکی و امنیتی خطرناک که طی آن ورود افسران صهیونیستی به لبنان تسهیل شده، مشارکت داشته‌ است.
منابع آگاه تأکید کرده‌اند، فرد بازداشت شده هنوز از اعتراف به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند اما ادله‌ای مبنی بر دست داشتن وی در ترور دو رهبر جهاد اسلامی برادران «محمود و نضال المجذوب» در انفجار صیدا در سال ۲۰۰۶ وجود دارد و این بدان معناست که وی حدود ۲۵ سال است که با رژیم صهیونیستی در تعامل است. داده‌های موجود بیش از یک سوءظن است و بازرسان دستگاه‌های امنیتی شواهدی قانع‌کننده دال بر مشارکت عساف در فعالیت‌های امنیتی به نفع سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دارند.