kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
قائم مقام سازمان جنگل‌ها:

۸۰ درصد سواحل استان بوشهر رفع تصرف شد

قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت: آزادسازی سواحل جنوب ادامه دارد و تاکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد سواحل استان بوشهر رفع تصرف شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی‌رغم اتمام مهلت تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل کشور و رعایت حریم ۶۰ متری دریا، سواحل جنوب هنوز به‌طور کامل رفع تصرف نشده‌اند که رضا بیانی؛ قائم مقام سازمان جنگل‌ها گفت که تا شب عید ۱۰۰ درصد سواحل جنوب آزادسازی می‌شود. بنابر آخرین آمار در استان بوشهر از مجموع ۱۴۸ هکتار ساحل تصرف شده که ۵۰ درصد آن در اختیار بخش دولتی است، ۷۰ تا ۸۰ درصد آزادسازی صورت گرفته است.
او افزود: در استان هرمزگان بیش از پنج مورد تصرف دستگاه‌های دولتی داشتیم که طبق گفته استاندار هرمزگان آزادسازی شدند، همچنین ۹۰۰ هکتار عرصه در اختیار دستگاه نظامی است و تصرف توسط بخش خصوصی هم کار در مجامع قضایی در حال پیگیری است.
قائم مقام سازمان جنگل‌ها ادامه داد: بنابر اخطار اجرای احکام در
۱۷ بهمن ماه مبنی بر آزادسازی سواحل استان سیستان و بلوچستان، ظرف سه تا چهار روز آینده این امر باید صورت گیرد.
گفتنی است، رئیس‌جمهور طی نامه‌ای در نهم بهمن ماه سال جاری تاکید کرد که با فوریت و ظرف حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم و معمول و نتیجه را برای استحضار به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کنند. در پایان مهلت مقرر ۱۰۰ درصد سواحل شمالی رفع تصرف شد اما آزادسازی سواحل جنوبی هنوز ادامه دارد. چهار هزار و ۹۱۰ کیلومتر سواحل جنوب کشور و اجرای قانون حریم ۶۰ متر دریا نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های مربوطه است.