kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵

اخبار ورزش جهان




برگزاری قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا
گالاتاسرای حریف بارسلونا شد رویارویی یاران طارمی با لیون
۱۶ تیم راه‌‌یافته به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ اروپا رقبای خود در این مرحله از رقابت‌ها را شناختند.
قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا از ساعت 14:30 دیروز در مقر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) واقع در شهر نیون سوئیس برگزار شد و 16 تیم راه‌یافته به این مرحله رقبای خود را شناختند.بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا به شرح زیر است:
*گلاسکو رنجرز اسکاتلند.............................................ستاره سرخ بلگراد صربستان
*براگا پرتغال..............................................................................................موناکو فرانسه
*پورتو پرتغال...............................................................................................لیون فرانسه
*آتالانتا ایتالیا....................................................................................بایرلورکوزن آلمان
*سویا اسپانیا..........................................................................................وستهام انگلیس
*بارسلونا اسپانیا.................................................................................گالاتاسرای ترکیه
*لایپزیگ آلمان......................................................................اسپارتاک مسکو روسیه
*رئال بتیس اسپانیا.........................................................اینتراخت فرانکفورت آلمان
بازی‌های دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در تاریخ‌های18 و 19 اسفند و بازی‌های دور برگشت نیز در تاریخ26 اسفند برگزار خواهند شد.
تیم‌های پورتو و بتیس در تاریخ18 اسفند در بازی رفت میزبان رقبای خود خواهند بود تا بازی‌شان با دیگر نمایندگان پرتغال و اسپانیا یعنی تیم‌های براگا و سویا تداخلی نداشته باشند. مابقی بازی‌های دور رفت نیز در تاریخ19 اسفند برگزار خواهند شد.
محرومیت روسیه
از میزبانی فینال لیگ قهرمانان
اتحادیه فوتبال اروپا به طور رسمی اعلام کرد میزبانی فینال فصل جاری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را از روسیه گرفته است.
اتحادیه فوتبال اروپا که پیش از این حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرده بود، دیروز به طور رسمی اعلام کرد امتیاز میزبانی فینال رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را از روسیه گرفته است. فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش از این قرار بود در تاریخ 28 مِی 2022 (7 خرداد 1401) در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شود.یوفا همچنین اعلام کرد میزبان جدید فینال لیگ قهرمانان در فصل جاری، ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس خواهد بود.
پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین، لیگ برتر اوکراین برای حداقل ۳۰ روز متوقف شد. قرار بود لیگ برتر از روز جمعه پس از تعطیلات زمستانی از سر گرفته شود اما اکنون این امر به تعویق افتاده است. همچنین باشگاه‌های روسیه‌ای و اوکراینی و تیم‌های ملی روسیه و اوکراین،‌ بازی‌های خانگی خود را تا اطلاع ثانوی در زمین بی‌طرف برگزار خواهند کرد.
بریتانیا مالک چلسی را تحریم کرد
دولت بریتانیا چندین نفر از نزدیکان و افراد مورد اعتماد ولادیمیر پوتین را که در حال حاضر در انگلیس هستند، تحریم کرد که رومن آبراموویچ مالک چلسی یکی از آنهاست. بریتانیا چندین نفر از افراد که با ولادیمیر پوتین در ارتباط هستند را تحریم کرد و این افراد ممکن است به زودی از انگلیس اخراج شوند. یکی از این افراد رومن آبراموویچ مالک روس چلسی است.
آبراموویچ نزدیکی خود با پوتین را رد کرده است. پارلمان بریتانیا تحریم‌هایی را علیه بازرگانان روس ایجاد کرده است و همه آنها به اخراج از انگلیس تهدید شدند. رومن آبراموویچ دارای املاک و مستغلات در انگلیس به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو و همچنین شبکه‌ای از سوپرمارکت‌ها مانند سولاریس است که ارزش آن ۵۴۰ میلیون یورو است. بیشتر اموال او از طریق خرید و فروش اموال دولتی در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد.