kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در قالب تور‌های مسافرتی

۱۴ تهیه‌کننده کلیپ اوباش‌گری در فضای مجازی بازداشت شدند

رئیس‌پلیس فتا تهران ضمن هشدار درباره تهیه بلیت مسافرتی از سایت‌های بی‌هویت از بازداشت ۱۴ تهیه‌کننده کلیپ اوباش‌گری در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی به خبرگزاری میزان گفت: مجرمان سایبری همواره سعی دارند بر اساس نیاز کاربران و براساس اقداماتی که کاربران در فضای مجازی در حال انجام هستند، تله‌های خود را پهن و در صدد سوءاستفاده از آنها هستند. گودرزی افزود: در آستانه پایان سال قرار داریم و بسیاری از هموطنان در حال برنامه‌ریزی انجام مسافرت هستند، از این رو سایت‌هایی تحت عنوان تور مسافرتی ارزان قیمت فعالیت می‌کنند که اخیرا پرونده‌هایی به پلیس فتا مبنی بر اینکه برخی از این سایت‌ها توسط افراد شیاد و کلاهبردار گردانده می‌شود، واصل شده است. وی با بیان اینکه این سایت‌ها نه تنها هیچ‌گونه خدماتی را به مردم ارائه نمی‌دهند بلکه از آنها کلاهبرداری می‌کنند، ادامه داد: شهروندان از پرداخت مبالغ به افراد ناشناس جلوگیری کنند. رئیس‌پلیس فتا تهران گفت: از شهروندان تقاضا دارم که برای انجام مسافرت و تهیه بلیت با سایت‌های معتبر در این زمینه همکاری کنند و به هر تبلیغی که دراین باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکنند.
عاقبت انتشار کلیپ اوباش‌گری در فضای مجازی
همچنین گودرزی درخصوص انتشار کلیپ اوباش‌گری در فضای مجازی اظهارداشت افرادی که اقدام به تهیه و بازنشر کلیپ‌های اوباشگری، عربده‌کشی و هر نوع محتوایی که باعث ایجاد دغدغه برای مردم شود، به صورت ویژه در رصد پلیس فتا قرار دارند. وی افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است که این امنیت می‌تواند از بعد اجتماعی باشد یا امنیت سایبری.
رئیس‌پلیس فتا تهران با اشاره به دستگیری
۱۴ نفر از این افراد، گفت: صفحات مجازی هر کدام از این افراد بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده داشته است. گودرزی بیان داشت: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ اعلام کنند.