kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر با انجام 9 دیدار به پایان رسید 

توقف پرسپولیس در سیرجان تساوی دربی اصفهان و کناره‌گیری نویدکیا از سرمربیگری سپاهان

توقف سرخپوشان پرسپولیس مقابل گل گهر که در هفته‌های اخیر رقابت نزدیکی با استقلالِ صدرنشین داشتند و همچنین ثبت تساوی بدون گل در دربی اصفهان که منجر به استعفای محرم نویدکیا سرمربی این تیم از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی بود که در هفته نوزدهم لیگ برتر رقم خورد.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با انجام 9 دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد. در مهم‌ترین بازی دیروز تیم گل گهر سیرجان از ساعت ۱۷ میزبان پرسپولیس بود که این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم همراه بود. حامد پاکدل (۱۳) برای پرسپولیس و کی‌روش استنلی (۳۳) برای آلومینیوم اراک در این بازی گلزنی کردند.
تغییر در ترکیب پرسپولیس 
یحیی گل محمدی برای این دیدار تصمیم گرفت حامد پاکدل را در خط حمله جانشین مهدی عبدی کند و سید جلال حسینی را به ترکیب اصلی بازگرداند تا بازیکنان این تیم در دیدار با گل گهر به شرح زیر شوند:حامد پاکدل، سیدجلال حسینی(کاپیتان)، وحدت هنانوف، سعید آقایی (۸۷- علی شجاعی)، رامین رضائیان، کمال کامیابی نیا (۶۰- رضا اسدی)، احسان پهلوان (۶۰- فرشاد فرجی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، وحید امیری و حامد پاکدل (۷۳- مهدی عبدی) بازی کنند. امیر قلعه نویی سرمربی گل گهر سیرجان نیز با وجود اینکه ترکیب تیمش را برای پرسپولیس راهی میدان مسابقه کرد خیلی زود در دقیقه ۳۰ تصمیم به ایجاد تغییر گرفت تا لیست زیر در تقابل با شاگردان یحیی گل محمدی نقش‌آفرینی کنند: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، بهنام برزای (۶۳- مسیح زاهدی)، علی‌اصغر عاشوری، مرتضی تبریزی (۳۰- امین قاسمی نژاد)، سعید صادقی، محمدرضا خانزاده، شایان مصلح (30- میلاد زکی‌پور)، امین پورعلی و کی‌روش استنلی.
کمال کامیابی نیا و رضا اسدی از پرسپولیس، علی اصغر آشوبی، آرمین سهرابیان، بهنام برزای و محمدرضا خانزاده از تیم گل گهر بازیکنان اخطاری این دیدار باشند.
نیمه اول با یک تصمیم و یک اشتباه
دیدار دو تیم در حالی آغاز شد که پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی با استقلال تهران چاره‌ای جز بردن نداشت. انگیزه شاگردان یحیی گل محمدی باعث شروع تهاجمی این تیم در خانه میزبان شد تا حامد پاکدل در دقیقه ۳ روی ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شود. او که همراه با مهدی ترابی تنها یک مدافع از گل گهر را جلوی خود می‌دید تصمیم گرفت مستقیم به سمت دروازه گل گهر برود که با واکنش محسن فروزان رو‌به‌رو شود و نتوانست گل زودهنگام این بازی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.
سرخپوشان پس از این موقعیت هم توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند تا با توجه به حضور رامین رضائیان در جناح راست بارها از آن سمت برای تاکتیک‌های تهاجمی خود برنامه‌ریزی کنند. تلاش بازیکنان پرسپولیس بالاخره در دقیقه ۱۳ با رسیدن توپ به رامین رضائیان همراه بود تا او با سانتر خود بتواند حامد پاکدل را صاحب موقعیت گلزنی در محوطه شش قدم گل گهر کند.مهاجم پرسپولیس نیز که با خیز بلند خود آماده زدن توپ با سر بود در موقعیت مشکوک به خطای هند توانست گل اول بازی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.گلزنی مشکوک پاکدل با اعتراض گسترده تیم میزبان همراه بود اما محمدحسین ترابیان بر سر تصمیم خود باقی ماند تا پاسخ این اعتراض را با نشان دادن کارت زرد به علی اصغر عاشوری نشان دهد.
در ادامه شاگردان امیر قلعه نویی مالکیت توپ را کاملا در اختیار گرفتند. کادر فنی گل گهر نیز تصمیم به ایجاد تغییر تاکتیکی گرفت تا مرتضی تبریزی و شایان مصلح در دقیقه ۳۰ از میدان خارج شده و امین قاسمی نژاد و میلاد زکی‌پور وارد زمین شوند.تعویض قلعه نویی کافی بود تا زکی‌پور روی ضربه آزاد از جناح چپ این تیم بتواند سانتر بلندی داشته باشد تا کیروش استنلی روی خروج اشتباه حامد لک بتواند گل تساوی را برای گل گهر به ثمر برساند.در ادامه نیز گل گهر موقعیت‌هایی را برای گلزنی به همراه داشت اما هیچ کدام منجر به گل نشد تا دو تیم با تساوی یک- یک راهی رختکن شوند.
نیمه دوم با استرس بالا
دو تیم در نیمه دوم با احتیاط بیشتری بازی کردند تا اسیر اشتباهات فردی نشده و فرصت کمتری به حریف برای ثبت گل پیروزی بدهند. با این حال مدافعان پرسپولیس اشتباهات زیادی در دفع توپ‌های خود داشتند تا همین موضوع فشار شاگردان قلعه نویی را روی دروازه حامد لک بیشتر کند. بازی فیزیکی دو تیم سبب شد تا ترابیان بارها مجبور شود با اخطارهای خود بازی را در کنترل خود نگه دارد اما این موضوع نیز تأثیری در آرامش و کنترل فنی بازیکنان نداشت. اولین موقعیت جدی پرسپولیس در نیمه دوم روی فرار پا به توپ مهدی ترابی از جناح چپ این تیم همراه بود. تکل آرمین سهرابیان نیز مانع از نفوذ او نشد تا ترابی با حضور وحید امیری و حامد پاکدل موقعیت گلزنی خوبی در پشت محوطه جریمه گل گهر پیدا کند اما خودخواهی او باعث شد تا شوت آرام و غیر فنی‌اش به راحتی توسط فروزان مهار شود. در ادامه نیز گل گهر سیرجان با اتکا به قدرت سرزنی مهاجمان بلند قامت خود رو به بازی مستقیم آورد تا بتوانند دروازه لک را بار دیگر باز کنند اما تلاش آنها نیز راه به جایی نبرد تا تنها موقعیت خطرناک این تیم روی نفوذ میلاد زکی‌پور و اشتباه وحدت هنانوف و رامین رضائیان به رضا اسدی برخورد کند و راهی اوت شود.
در ادامه گل محمدی که نیاز سه امتیاز بازی را احساس می‌کرد مهدی عبدی را جانشین پاکدل کرد تا شاید او بتواند این بار تعویض طلایی لقب بگیرد اما تلاش او و هم تیمی‌هایش در دقایق پایانی راه به جایی نبرد تا دو تیم امتیازات را تقسیم کنند.
سپاهان صفر..................................................... ذوب‌آهن صفر
نبرد شاگردان نویدکیا و تارتار برنده نداشت. دو تیم روی دروازه یکدیگر موقعیت‌هایی خلق کردند اما ناموفق بودند. ذوب‌آهنی‌ها با این تساوی ۱۹ امتیازی شد و در رده دوازدهم باقی ماندند و در مقابل سپاهانی‌ها ۳۴ امتیازی شدند و جایگاه خود را در رده سوم حفظ کردند.
بعد از اتمام بازی سپاهان و ذوب‌آهن، محرم نویدکیا سرمربی طلایی‌پوشان در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و ضمن عذرخواهی از هواداران سپاهان از سمت خود کناره‌گیری کرد.نویدکیا با اشاره به این‌که سپاهان نیاز به آدم جدیدی برای افزایش انرژی دارد و امیدوارم باشگاه اجازه دهد کنار بروم، استعفای خود را به‌صورت رسمی اعلام کرد.وی هم‌چنین افزود: فکر می‌کردم می‌توانم به تیم کمک کنم ولی نتوانستم، نمی‌خواهم هواداران‌مان را ناراحت ببینم؛ از سپاهان جدا می‌شوم و برای تیم آرزوی بهترین‌ها رو می‌کنم.باید دید موضع باشگاه سپاهان نسبت به صحبت‌های نویدکیا و استعفای او از سمت سرمربیگری سپاهان چه خواهد بود.
صنعت نفت آبادان 1.............................. نساجی مازندران 1
طالب ریکانی روی پاس حسن بیت سعید توانست تیمش را به اولین گل این دیدار برساند. ۹ دقیقه بعد سانتر مسعود شجاعی از روی نقطه کرنر و ضربه سر ایوب کلانتری کار را به تساوی کشاند. این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. نساجی با این تساوی ۲۱ امتیازی شد و در رده دهم باقی ماند. در مقابل نیز شاگردان منصوریان ۲۷ امتیازی شدند و در رده هفتم قرار دارند.
آلومینیوم اراک صفر.................................. مس رفسنجان 1
شوت عقیل کعبی در دقیقه ۹۰ از پشت محوطه جریمه باعث شد تا مسی‌ها یک پیروزی خارج از خانه را به دست آورند. شاگردان ربیعی با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد و به یک امتیازی سپاهان رسید. آلومینیوم با این شکست ۲۵ امتیازی شد و موقتا رده هشتم خود را حفظ کرد.
پیکان صفر.......................................................... تراکتور صفر
دیدار تیم‌های فوتبال پیکان و تراکتور با نتیجه تساوی به پایان رسید و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه شهید دستگردی تهران آغاز شد و تلاش دو تیم برای گلزنی و برد ثمری نداشت. در این دیدار محمدرضا اخباری چند مهار تعیین‌کننده و فوق‌العاده داشت که یکی از آنها مهار ضربه پنالتی مجتبی حق‌دوست در نیمه نخست بود.تراکتور که در ۸ دیدار گذشته خود رنگ برد را ندیده بود، در این مسابقه هم از کسب سه امتیاز بازماند تا در ۹ دیدار خود صاحب ۵ باخت و ۴ تساوی شود. زونیمیر سولدو که پیش از این سعید واسعی را به دلیل مسائل انضباطی از تیمش کنار گذاشته بود، دراین بازی نام اکبر ایمانی و عبدالله حسینی را هم از لیست تراکتور خط زده بود و باید دید دلیل این تصمیم سرمربی کروات تراکتوری‌ها چه بوده است.
همچنین طبق هماهنگی‌ انجام شده در راستای پاسداشت یادوخاطره و همچنین ادای احترام به شهدای سانحه سقوط هواپیمای نظامی در تبریز‌، علاوه‌بر انجام یک دقیقه سکوت قبل از شروع ب این بازی‌، اعضای تیم تراکتور با بازوبند مشکی وارد زمین بازی شدند.هواپیمای نظامی دو روز پیش در شهر تبریز سقوط کرد که در پی آن دو خلبان جان خود را از دست دادند.
پدیده صفر.................................................................هوادار1
تیم فوتبال پدیده بلافاصله بعد از اولین و تنها پیروزی اش در این فصل یکبار دیگر شکست خورد که این شکست در خانه و مقابل هوادار ثبت شد.فرزاد جعفری مهاجم تیم هوادار در دقیقه ۷۸ بازی تنها گل این بازی را به ثمر رساند تا پدیده قعرنشین بلافاصله بعد از اولین و تنها پیروزی‌اش در این فصل از مسابقات یک شکست خانگی را تحمل کند.هوادار با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و پدیده با همان ۸ امتیاز در انتهای جدول باقی ماند.
فولاد خوزستان2..........................نفت مسجد سلیمان صفر
تیم فولاد خوزستان از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه امام شهدای فولاد میزبان نفت مسجدسلیمان بود که این دیدار در نهایت با برتری دو بر صفر فولاد به پایان رسید.در دقیقه ۳۶، پس از اینکه مدافعان نفت مسجدسلیمان شوت پاتوسی را برگرداندند، توپ به رضاوند رسید و این بازیکن با یک شوت پای راست گل نخست فولاد را به ثمر رساند.در دقیقه ۷۵، روی پاس پاتوسی، مهدی شیری گل دوم فولاد را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کرد. رضاوند و شیری در نیم فصل نخست لیگ به ترتیب در تیم‌های استقلال و پرسپولیس حضور داشتند.
نتیجه دیدار استقلال با فجر شهید سپاسی شیراز به چاپ روزنامه نرسید.
برنامه هفته بیستم لیگ برتر
دوشنبه 9 اسفند 1400
*تراکتور.........................................سپاهان(ساعت14:30)
*فجر سپاسی..................................پیکان(ساعت15:00)
*گل گهرسیرجان................. نفت آبادان(ساعت15:00)
*نفت مسجد سلیمان.....آلومینیوم اراک(ساعت15:00)
*هوادار................................................فولاد(ساعت15:00)
*ذوب آهن............................پدیده مشهد(ساعت16:30)
*نساجی مازندران.......................استقلال(ساعت17:00)
*پرسپولیس.....................مس رفسنجان(ساعت19:00)
 
جدول فوق بدون احتساب نتیجه دیدار استقلال با فجر شهید سپاسی شیرازتنظیم شده است.