kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*‌ از تیم مذاکره‌کنندگان که بر حقوق حقه ملت عزیزمان پای می‌فشارند تشکر می‌کنیم. امیدواریم که بدون ترس و واهمه و عجله، خواسته بحق رهبری و ملت را پاس بدارند و از حق مسلم ما ذره‌ای در برابر شیاطین غربی کوتاه نیایند.
شریفی
*‌ شروط جمهوری اسلامی در دور جدید مذاکرات بارها اعلام شده و می‌شود که تحریم‌ها همه باید لغو شوند و ما راستی‌آزمایی کنیم و آمریکا و شرکای اروپایی‌‌اش هم باید تضمین بدهند که به این شروط ما پایبند هستند و مجددا تحریم‌‌ها را برنمی‌گردانند. اگر بیگانگان بخواهند خارج از این شروط توافقی را تحمیل کنند فاقد اعتبار بوده و قطعا مردم در برابر آن خواهند ایستاد.
پناهی
* اصلاح‌طلبان تبلیغ می‌کردند که اگر آقای رئیسی رئیس‌جمهور شود در پیاده‌رو خیابان‌ها دیوار می‌کشد ولی اکنون می‌بینیم ایشان موفق شده دیوارکشی‌های بین مردم و سواحل را هم تخریب کند.
علوی
*‌ تیم جدید مذاکرات هسته‌ای باید مشکلاتی را که دولت قبل در برجام به‌وجود آورد و منجر به فشار هرچه بیشتر دشمن به اقتصاد کشور شد برای مردم روشن کنند و بگویند چه سختی‌‌هایی بر سر راه وجود دارد. با گذشت زمان و پرداخت هزینه سنگین معلوم شد در ماجرای برجام متاسفانه تیم قبلی در دام حیله‌‌های دشمن افتادند و فریب آمریکایی‌ها را خوردند.
امامی
* آمریکایی‌ها طی چند دهه اخیر همواره از دلار به عنوان یکی از ابزارهای مهم فشار به کشورهای جهان استفاده کرده و آن را مانند یک غده سرطانی به دنیا تحمیل کرده‌اند. اگر چه حذف دلار از اقتصاد نمی‌تواند دفعی اتفاق بیفتد ولی حرکت تدریجی به سمت این هدف یک ضرورت است. در ضمن تجربه چند ماه اخیر دولت سیزدهم در عملیاتی کردن مبادلات تهاتری با کشورهای دوست منطقه نشان داد می‌توان با وجود نوسانات شدید اقتصادی دلار را از مبادلات تجاری حذف کرد و از آسیب‌های آن در امان ماند.
هاشمی
* سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از نقطه‌زن شدن هزاران موشک حزب‌الله و تکنولوژی ساخت پهپاد خبر داده است با این وضع، قدرت تکنولوژیک و نیز معنوی مقاومت کابوس زوال رژیم صهیونیستی را قطعا برایش مخوف‌تر کرده است.
بادرودی
* آن قدری که آمریکایی‌ها برای حمله روسیه به اوکراین لحظه‌شماری می‌کنند به نظر نمی‌رسد جنگ‌طلب‌ترین جریان‌های روس به این اندازه مشتاق حمله به اوکراین باشند. واقعا آمریکا شیطان اکبر است.
طالبیان
* اگر فعالیت‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در جهاد تبیین بعد از واقعه عاشورا نبود چیزی از حادثه پرماجرای کربلا برای نسل‌های بعد باقی نمی‌ماند و الگوی دائمی و همیشگی مبارزه با ظلم و ظالم نمی‌شد.
پرویزی
* چرا سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات تاریخی آل‌سعود علیه ملت مظلوم یمن که در هر 10 دقیقه یک کودک بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری (مانند اسهال، سوءتغذیه و عفونت‌های تنفسی و...) جان خود را از دست می‌دهند و از آغاز تجاوز این رژیم مستبد و خبیث به یمن بیش از شش هزار زن و کودک به شهادت رسیده‌اند مهر سکوت بر لب زده‌اند و صدایی از آنها بلند نمی‌شود؟
سجادی
* کاش بخشی از مذاکرات هسته‌ای به مناظره تبدیل می‌شد تا برای جهانیان آشکار شود که چه کشوری با منطق پیش می‌رود و چه کشوری با بی‌منطقی و قلدری می‌خواهد خواسته غیرقانونی خود را به کرسی بنشاند.
7250---0919
* اینکه بعد از نزدیک به 11 سال اولین جلسه شورای عالی فضایی با حضور ریاست محترم جمهوری تشکیل شده عزم این دولت برای توسعه صنعت فضایی در کشور را نشان داد. دولت مردمی به این حقیقت رسیده است که اگر در صنعت فضایی حضور نداشته باشیم مجبور خواهیم بود در اتوبان ساخته شده توسط دیگران حرکت بکنیم. در ضمن صنعت فضایی یک نوع بازدارندگی در مقابل تعرض دشمنان به کشور ایجاد می‌کند.
صارمی
* به نظر می‌رسد که وقت آن شده تا مسئولین هرچه سریع‌تر برای تشکیل یک مجموعه ویژه همانند بسیاری از کشورها برای کنترل فضای سایبری دست به کار شوند.
حسنی
* برنامه صبح با خبر رادیو ایران هر روز خبر از گرانی اجناس و ارزاق می‌دهد و همه را نگران می‌کند. خود من برنج طارم شمال را کیلویی 65 هزار تومان خریده‌ام ولی مجری این برنامه صحبت از کیلویی 85 هزار تومان در بازار می‌کرد! بی‌جهت نیست که قیمت‌ها به همین صورت افزایش پیدا می‌کند.
طالبیان
* در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، مردم بومی این کشور از کشف 54 گور بی‌نشان دیگر در یکی از استان‌های این کشور خبر دادند و گویا این سریال جنایت ضد بشری در غرب تمامی ندارد. مردم کانادا باید خواستار مسئولیت‌پذیری دولت و مسئولین خود در این مورد باشند.
طولابی
* هر سال در کشور اروپایی دانمارک ماجرای کشتار وحشیانه صدها و شاید هزاران دلفین در کنار دریا تکرار می‌شود و صدای اعتراضی بلند نمی‌شود. اگر این حادثه برای یک‌بار در ایران صورت می‌گرفت غربی‌ها با عنوان جامعه جهانی برای این وحشی‌گری واکنش نشان داده و ابراز نگرانی می‌کردند.
رسول‌منش
* به عرض خواهران و برادران ایمانی‌ام می‌رسانم که خرید و فروش کاذب نیازهای ضروری مردم که موجب افزایش قیمت آن می‌شود(مثل زمین، واحد مسکونی، سهام، خودرو، سکه و ارز و...) وجه عقلانی و اخلاقی ندارد. برای مطامع چند روزه بسیاری از مردم را در تنگنا قرار ندهیم.
مطهری- قم
* چطور پیام‌رسان‌های بیگانه مثل تلگرام و اینستا به راحتی باز می‌شوند ولی سامانه شاد که یک رسانه داخلی و ضروری دانش‌آموزی است باز نمی‌شود؟ شب اول اسفند 1400 هر چه تلاش کردیم باز نشد!
5624---0939
* در سایت «بازرگام» وزارت صمت سفارش خرید دادم و هزینه‌اش را هم پرداخت نمودم از 11/25 تا به حال منتظر کالای خود هستم در حالی که دیجی‌ کالا کمتر از 8 ساعت کالای خریداری شده را تحویل می‌دهد. چندین بار با 2418 تماس گرفتم اکثر اوقات شماره اشغال است و وقتی هم که گوشی را برمی‌دارند باید نیم‌ ساعت گوشی به دست باشی! یک هفته است که خانه‌نشین شده‌ام که کالا به دستم برسد نه کالا رسیده و نه هزینه عودت داده شده است.
تولایی
*‌ در تنظیم بازار اقدامات نظارتی باید ذیل سازمان تعزیرات صورت بگیرد ولی گویا اختیارات سازمان تعزیرات محدود است. امیدواریم در دولت جدید مسئله محدودیت اختیارات این سازمان مرتفع بشود و مردم شاهد ثبات و آرامش در بازار و اقتصاد باشند.
قانع
* فیلم‌سازانی که علیه منافع ملی تولید اثر می‌کنند باید با گفتمان مردمی و نجیب انقلاب اسلامی تکلیف خود را روشن کنند. پذیرفته نیست که با استفاده از امکانات ملی کشور برخلاف فرهنگ ملی حرکت کنند و فیلم بسازند و در خارج از کشور بیانیه سیاسی بدهند.
نصیری
* خبرنگار رادیو از یک عامل فروش برنج سوال از علت گرانی این محصول کرد. در جواب افزایش هزینه حمل و نقل را بهانه قرار داد و مثال زد قبلا برای حمل و نقل 4 میلیون تومان هزینه پرداخت کرده الان 6 میلیون تومان شده است. اگر 2 میلیون تومان افزایش هزینه حمل و نقل را روی صدها تن برنج حمل شده سرشکن کنیم باید 200 تا 500 تومان قیمت برنج افزایش پیدا کند ولی به بهانه افزایش هزینه حمل و نقل 10 تا 20 هزار تومان روی قیمت هر کیلو برنج کشیده می‌شود! چرا هیچ نهادی نظارت و کنترل ندارد؟
حکیمی
* مدرسه ابتدایی دو شیفته دخترانه و پسرانه شهدای فیروزآبادی شهرری در سال 1399 توسط آموزش و پرورش کهریزک به منظور بازسازی تخریب شد ولی به دلیل مشکلات مالی ساخت آن رها شد. با پیگیری مردم و پس از تاخیری 15 ماهه در سال 1400 ساخت آن آغاز شد ولی متاسفانه پس از پیشرفت 10 درصدی مجددا از روز میلاد امیرالمومنین(ع) متوقف شد و حالا 400 دانش‌آموز همچنان در بلاتکلیفی مانده‌اند. از مسئولین امر درخواست حل مشکل این 400 دانش‌آموز را دارم.
شهبازی