kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
یک کارشناس سینما:

رسیدگی به تخلف لو دادن برگزیدگان جشنواره فجر چه شد؟(اخبار ادبی و هنری)

یک کارشناس از وضعیت لو دهندگان برگزیدگان جشنواره فجر پرسش کرد.

محمد دیندار، مستندساز و کارشناس سینما به خبرنگار کیهان گفت: بعد از لو رفتن اسامی برگزیدگان چهلمین جشنواره فیلم فجر قبل از مراسم اختتامیه، دبیر این دوره از جشنواره قول داد که افراد متخلف در این زمینه معرفی و با آنها برخورد می‌شود. بعد از گذشت دو هفته از پایان جشنواره فیلم فجر، هنوز هم جامعه رسانه‌ای و سینمایی کشور منتظر معرفی متخلفان است. وی افزود: بعد از انتشار رنجنامه مستندسازان در روزنامه کیهان، دفتر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر خوبی مبنی بر برگزاری یک کارگروه برای بررسی مطالبات مطرح شده در این رنجنامه خبر داده بود. اما اطلاع دیگری از کم و کیف برگزاری این کارگروه نیافتیم و من به عنوان عضوی از جامعه مستندسازان کشور از آن بی‌اطلاع هستم.
کارگردان مستند «از آزادی تا آبادی» بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان سازمان سینمایی تعامل خودشان را با فعالان رسانه‌ای با تجربه و دلسوز که امتحان خود را پس داده‌اند و در دلسوزی و دانش آنها جای شکی نیست بیشتر کنند. به طور مثال، این گونه افراد، قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر، نسبت به برخی از مسائل، نکاتی را مطرح کرده بودند، ازجمله درباره بی‌ثمر بودن برگزاری بخش فرهنگی جشنواره همزمان با بخش مسابقه که با توجه به تمرکز مردم و اهالی سینما و رسانه بر فیلم‌ها، به این بخش توجهی نخواهد شد و در نهایت نیز این اتفاق افتاد و...
دیندار تصریح کرد: سینما در همه ادوار پاشنه آشیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است؛ پیشنهاد این است که برای جلوگیری از تکرار این مسئله تعامل مسئولان این وزارتخانه و سازمان سینمایی با اهالی رسانه و سینما بیشتر شود و با برگزاری جلسات متعدد با این افراد، از تجربیات و دیدگاه‌های آنها بیشتر استفاده شود.