kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به یک زن و معلول فلسطینی در شیخ جراح

در ادامه درگیری‌ها در منطقه «شیخ جراح»، با یورش شهرک‌نشینان و پلیس‌ رژیم صهیونیستی به این محله، یک معلول و یک زن فلسطینی به شدت آسیب دیدند.


منابع خبری اعلام کردند به دنبال یورش شهرک نشینان و پلیس‌ رژیم صهیونیستی به محله شیخ جراح، سه فلسطینی از جمله یک معلول و یک زن آسیب دیدند. به گفته شاهدان عینی، یکی از افراد آسیب دیده به دنبال این حملات، «محمد العجلونی» نام دارد که دارای معلولیت جسمانی است. فعالان سیاسی اجتماعی فلسطینی، کلیپ حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به این فرد معلول را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده که با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شده است.
در همین راستا سازمان حلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تن را به دلیل آسیب‌های وارد شده که نتیجه خشونت سربازان رژیم صهیونیستی است، برای مداوا به بیمارستان منتقل کرده است. به گزارش ایسنا، هلال احمر فلسطین در این بیانیه از آسیب یک زن فلسطینی به دلیل ضربات نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داد. در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای صهیونیستی یک آمبولانس را متوقف کرده و آن را تفتیش و بازرسی کردند.
گفتنی است، یکشنبه گذشته به دنبال اعلام «ایتمار بن گویر»، نماینده افراطی راست‌گرای کنستِ رژِیم آپارتاید اسرائیل مبنی بر انتقال دفتر خود به محله شیخ جراح، تقابل و برخورد شهرک نشینان و فلسطینیان شدت گرفت. پلیس رژیم صهیونیستی با حمایت از اقدامات بن گویر، تظاهرات و اعتراض ساکنان فلسطینی محله شیخ جراح را به همراه شهرک نشینان سرکوب کرده است.
در همین رابطه «محمد آشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ابتدای جلسه هفتگی کابینه در رام الله گفت: «فلسطینی‌هایی که از خانه‌های خود در محله‌های شیخ جراح، جبل المکبر و سلوان در قدس دفاع می‌کنند، در معرض شنیع‌ترین سیاست‌ها و اعمال آزار و اذیت، نژادپرستی و پاک‌‌سازی قومی هستند.» وی افزود، این اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف آواره کردن فلسطینیان از خانه و کاشانه خود، برای جایگزینی آنها توسط شهرک نشینان صورت می‌گیرد. آشتیه بیان کرد: «به اسرائیل هشدار می‌دهیم در سیاست‎‌هایش بازنگری کند؛ چرا که این رژیم مسئول هر اتفاقی خواهد بود که صورت بگیرد.»
شکلی جدید از انتفاضه
خبر دیگر از فلسطین آن‌که کمیته امور اسرای فلسطینی روز دوشنبه از وقوع عملیات با سلاح سرد توسط یک اسیر فلسطینی علیه زندان‌بان صهیونیست در زندان «نفحه» در فلسطین اشغالی خبر داد. این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از حمله محیط زندان پرتنش شده است. «حسن عبد ربه» مشاور کمیته امور اسرای فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: «عملیات حمله با سلاح سرد علیه یکی از زندانبان‌های صهیونیست شکل جدیدی از انتفاضه اسرا در پاسخ به تجاوزهای رژیم اشغالگر است.» او با اشاره به وضعیت بسیار وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه اقدامات سرکوبگرانه این رژیم علیه اسرا گفت: «فلسطینی‌ها باید با دستیابی به وحدت و یکپارچه کردن صفوف خود از این انتفاضه حمایت کنند.»