تقویت روابط تجاری با همه مناطق دنیا در دستور کار جدی وزارت خارجه است
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه وزارت امورخارجه همزمان با مذاکرات رفع تحریمها، تقویت همهجانبه روابط اقتصادی با سایر کشورها بهویژه همسایگان را پیگیری میکند، به تشریح برخی تحولات و رویدادهای اقتصادی دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها پرداخت.
وی اظهار داشت: در هفته جاری شاهد برگزاری دو کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای ازبکستان و قزاقستان در تهران خواهیم بود.
صفری افزود: در هر دو هیئت اعزامی، جمعی از تجار و نمایندگان بخشهای خصوصی حضور دارند و قرار است همزمان با نشستهای کمیسیون مشترک، همایشهای اقتصادی با تجار این کشورها در اتاق بازرگانی ایران برگزار شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در پیشنویس اسناد تهیه شده برای امضا در این کمیسیونهای مشترک نیز توافقات و تفاهمات بسیار خوبی برای تقویت همکاریهای دوجانبه در همه زمینهها پیشبینی شده و قرار است چند سند همکاری امضا شود که امید است با اجرایی شدن آنها و همچنین اسناد همکاری که قبلاً امضا شده، شاهد تسهیل و رونق هرچه بیشتر همکاریها با قزاقستان و ازبکستان در همه زمینهها باشیم.
صفری در ادامه اظهار داشت: قرار است یک هیئت کارشناسی نیز هفته جاری از روسیه به تهران سفر کند تا ضمن گفتوگو با مسئولان وزارت کشاورزی، بازدیدهایی از آزمایشگاههای پیشرفته سازمان غذا و دارو و گلخانههای تولید محصولات داشته باشند.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در مورد همکاری اقتصادی با پاکستان نیز اظهار داشت: خوشبختانه عزم و اراده خوبی برای تقویت همکاریهای اقتصادی و تجاری بین بخشهای دولتی و خصوصی دو کشور دوست و همسایه وجود دارد و تاکنون نیز پیشرفتهای بسیار خوبی حاصل شده است.
صفری در مورد مراودات اقتصادی با کشور هندوستان نیز گفت: توسعه همکاریهای اقتصادی با هند بهعنوان یک شریک مهم و دوست از دیگر اولویتهای اقتصادی ما محسوب میشود و تلاش داریم با رفع موانع میزان صادرات خود به این کشور را افزایش دهیم.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تأکید کرد: تقویت روابط تجاری با همه مناطق دنیا در دستور کار جدی وزارت امور خارجه قرار دارد.