آغاز اجرای طرح انضباطبخشی تردد موتورسیکلت سواران در 100 نقطه پایتخت از امروز
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ساماندهی و انضباطبخشی موتورسیکلت سواران در 100 نقطه تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در جمع مسئولان پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از شروع طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران از روز شنبه 30 بهمن در 100 نقطه پایتخت خبر داد و بیان داشت: بررسیهای انجام شده نشان میدهد که بیش از 46 درصد کشتههای تصادفات رانندگی و همچنین بالغ بر 50 درصد مجروحان و مصدومان این حوادث مربوط به موتورسیکلت سواران میباشد. رحیمی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای این طرح، ساماندهی تردد موتورسیکلت سواران است، افزود: در این مرحله از طرح با 10 تخلف عنوان شده از جمله انجام حرکات مخاطرهآمیز، مخدوش کردن پلاک، حمل بارهای نامتعارف، عبور از چراغ قرمز و... برخورد خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه این طرح در پی مطالبه مکرر مسئولان و شهروندان اجرا میشود، گفت: متاسفانه درحال حاضر، بسیاری از تخلفات ترافیکی توسط موتورسیکلت سواران رخ میدهد که به طور حتم اجرای این طرح میتواند آثار خوبی در حوزه ترافیکی و حتی برخورد با جرائم در پی داشته باشد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح با همکاری پلیسهای راهور، پیشگیری، یگان امداد پلیس اجرا خواهد شد، افزود: هدف اصلی این طرح ساماندهی و ارتقاء انضباط بخشی موتورسیکلت سواران و رفع دغدغه شهروندان است که به منظور هرچه بهتر برگزار شدن آن جلسات توجیهی متعددی با مسئولان اجرایی این امر، برگزار شده است. رحیمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح بیش از همه به نفع موتورسیکلتسواران است چرا که بیشترین تلفات جانی و حوادث ترافیکی مربوط به آنان میشود، عنوان داشت: پلیس خود را در مقابل انضباط شهری و نظم عمومی و حتی جان راکبان موتورسیکلت و عابران مسئول میداند و به طور جدی به دنبال انضباط بخشی ترافیکی به خصوص در حوزه موتورسیکلت سواران است. وی ادامه داد: در اجرای این طرح، برخورد مناسب با موتورسیکلت سواران هرچند متخلف باشند مورد تاکید و توصیه ما قرار دارد و به طورحتم ساماندهی موتورسیکلت سواران نقش موثری در کاهش جرائم و تخلفات خواهد داشت و امیدواریم که شهروندان گرانقدر در اجرای هرچه بهتر این طرح پلیس را همراهی کنند.