kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲

محصولات دانش بنیان، دروازه‌ای به سوی صادرات

 
ساری- خبرنگار کیهان:
سالانه ۵ میلیون دلار محصولات دانش بنیان از مازندران به بازار‌های جهانی صادر می‌شود.
بیش از ۲۵۰ واحد فن‌آور و شرکت دانش بنیان در مازندران فعالیت می‌کنند که صادرات محصولات آن به کشور‌های مختلف جهان سالانه به ۵ میلیون دلار می‌رسد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان از جمله تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را تولید دستگاه کنترل هوشمند مصرف برق عنوان کرد که با نصب آن در واحدهای مسکونی، ادارات و مجتمع‌های صنعتی، مصرف بیش از حد استاندارد برق به شرکت توزیع برق هشدار صادر می‌شود تا با کنترل مصرف، سطح خاموشی‌ها کاهش یابد.
سروی با اشاره به اینکه دستگاه سخت‌سنج از دیگر تولیدات شرکت دانش‌بنیان است که در بالادست رودخانه‌ها نصب می‌شود تا اگر دبی آب از حد مجاز فراتر رود به مدیریت بحران هشدار می‌دهد افزود: با نصب این دستگاه در ۵۰ نقطه استان، مدیریت بحران در پایین‌دست صورت می‌گیرد تا برای جلوگیری از تخریب سیل اقدام شود.
سلیمانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیز به فعالیت واحد‌های فن‌آور دیگر در زمینه خدمات فنی و مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: تولید ریبون‌های صدور کارت آنی و مواد اولیه چاپ کارت‌های عابر بانک و محصولات کارتریچ‌های مواد مصرفی چاپگر‌های لیزری شامل کارتریج‌ها و ریبون‌های پرفراژ از جمله تولیدات در این بخش است.
وی با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی که این شرکت دانش بنیانی ارائه می‌دهد پیش از این در کشور‌های ژاپن و آلمان صورت می‌پذیرفت افزود: با حمایت در بهره‌گیری از این محصولات سالانه حدود ۱۰ میلیون دلار از خروج ارز ملی جلوگیری می‌شود.
معتمدزادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران هم خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری مازندران سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان مستقیم به شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فن‌آور، کمک کرد و صندوق پژوهش‌های فناوری هم حدود ۱۵ میلیارد تومان خط اعتباری و پرداخت مستقیم داشته است.