kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
سناتور برنی سندرز فاش کرد

90 میلیون آمریکایی توان خرید دارو ندارند!

 
 
 
 
سرویس خارجی-
« برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید از هر چهار آمریکایی یک نفر توان خرید دارو را ندارد. این اظهارات همزمان شده با انتشار گزارش‌هایی از سود بسیار بالای برخی شرکت‌های دارو‌سازی آمریکا در دوران کرونا!
آمریکایی‌ها می‌گویند بحران اقتصادی که مدتی است به شکل تورم، کمبود برخی مواد غذایی و گرانی سوخت خود را به نمایش گذاشته گذشته میلیون‌ها آمریکایی را درگیر کرده است. بر اساس گزارش‌هایی که از این کشور منتشر می‌شود، صدها هزار آمریکایی قادر به تامین مسکن خود نیستند و شب‌ها در خیابان می‌خوابند. میلیون‌ها آمریکایی نیز طی دو سال گذشته به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره خانه‌های خود مجبور به تخلیه خانه اجاره‌ای خود شده‌اند. «برنی سندرز» سناتور مطرح دموکرات در همین رابطه طی توئیتی اعلام کرده بیش از 90 میلیون آمریکایی توان خرید داروی مورد نیاز خود را ندارند: «آیا می‌دانید چرا از هر چهار آمریکایی، یک نفر نمی‌تواند پول دارو‌های تجویز شده خود را بپردازد؟ آیا می‌دانید چرا هزاران آمریکایی هر ساله می‌میرند، زیرا نمی‌توانند پول دارو‌های خود را بپردازند. آیا می‌دانید چرا میلیون‌ها آمریکایی انسولین خود را با جیره بندی دریافت می‌کنند؟ من به شما می‌گویم چرا: طمع، طمع، طمع... ۸ تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی در آمریکا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار سود کسب کردند و از طرفی مدیران عامل این غول‌های دارویی بیش از ۳۵۰ میلیون دلار در کل غرامت دریافت کردند. در همین حال، آمریکایی‌ها تقریبا بالاترین قیمت‌ها را در جهان برای دارو‌های تجویزی پرداخت می‌کنند.»
چندی قبل نیز، برنی سندرز در پیامی توئیتری نوشته بود: «طی ۲۰ سال گذشته، صنعت دارو‌سازی بیش از ۴.۵ میلیارد دلار صرف لابی‌گری و فعالیت‌های کارزاری کرده است. به همین دلیل ما بیشترین بها را در روی زمین بابت هزینه دارو می‌پردازیم. دیگر کافی است. دموکرات‌ها باید شجاعت داشته باشند و به این حرص و طمع پایان دهند... اولیگارشی اینگونه است، شرکت‌های دارو‌سازی، صنعت بهداشت و درمان، منافع سوخت‌های فسیلی و افراد خیلی ثروتمند، میلیون‌ها دلار صرف شکست قانون ما برای حفاظت از طبقه کارگر و ایجاد یک نظام مالیاتی مترقی خواهانه می‌کنند. دیگر کافی است، حرص و طمع (آنها) باید پایان یابد.»
80درصد آمریکایی‌ها بایدن را نمی‌خواهند
 خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد تنها یک پنجم آمریکایی‌ها بر این باورند که جو بایدن در بلندمدت یک رئیس‌جمهور موفق خواهد بود. به گزارش تسنیم نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی «پیو» حاکی است تنها 20 درصد شهروندان آمریکایی معتقدند که جو بایدن در بلندمدت یک رئیس‌جمهور موفق خواهد بود. بیش از 43 درصد آمریکایی‌ها نیز گفته‌اند که جو بایدن یک رئیس‌جمهور ناموفق خواهد بود و 37 درصد نیز اعلام کرده‌اند که هنوز خیلی زود است که در این باره قضاوت کنند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 29 درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که بایدن یک رئیس‌جمهور موفق خواهد شد و 26 درصد شهروندان آمریکایی بر این باور بودند که بایدن یک رئیس‌جمهور ناموفق خواهد شد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن به 41 درصد رسیده است. این رقم در نظرسنجی قبلی موسسه پیو که اواسط سپتامبر 2021 (شهریور 1400)انجام شد به 44 درصد رسیده بود.