kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
یادی از شهید قاسم مسیبی

اسطوره شجاعت(حدیث دشت عشق)

 

شهید قاسم مسیبی، ۱۷ بهمن ۱۳۵۸ درحالی که 21 سال سن داشت به دست عوامل ضد انقلاب در کردستان به ‌شهادت رسید. او جوانی شجاع و عاشق دفاع از انقلاب اسلامی بود و بارها در عملیات مختلف در جنوب و غرب شرکت کرده بود و عاقبت به خواسته‌اش که شهادت در راه خدا بود نائل گردید. در موتور سواری توانمندی ویژه‌ای داشت. قاسم از همرزمان سردار رحیم صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری هم بود.
حاج محمد سلیمانی از همرزمان شهید مسیبی درباره نحوه شهادت او گفت: «ضد انقلاب در کردستان بارها قصد ترور او را کرده بود لذا یک نارنجک داخل جیپ آنها پرتاب می‌کنند و شهید قاسم مسیبی با شجاعتی که داشت تصمیم گرفت با دست نارنجک را به بیرون پرتاب کند که نارنجک داخل دستش منفجر می‌شود و او را به شهادت می رساند. البته قبل از شهادت بارها مجروح شده بود.»
حاج ولی‌ا‌لله مسیبی برادر شهید نیز گفت: «برادرم شجاعتی مثال‌زدنی داشت، طوری که یک بار وقتی با کامیون درحال انتقال آذوقه برای رزمندگان غرب کشور بودم، در باشگاه افسران سنندج توسط تروریست‌ها محاصره شدیم. اما به محض دیدن برادرم و همراهانش فرار کرده بودند... برادرم پس از شهادت در شهر درچه تشییع شد و پس از اقامه‌ نماز توسط آیت‌الله سید محمد‌علی موسوی امام جمعه درچه در گلزار شهدای اسلام آباد درچه آرام گرفت. مراسم چهل و سومین سالگرد شهادت قاسم مسیبی در منزل شهید احمد دردمند پسر خواهرش با شکوه خاصی برگزار شد.»