kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

چون به جام جهانی صعود کرده‌ایم هر چیز مباح است؟! (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
در واکنش به مطالب و مواضع مطرح شده در همین صفحه و دریافت نظرات برخی خوانندگان احساس می‌شود برخی از عزیزان چنین می‌اندیشند ویا شبهه دارند که ما با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی مخالف هستیم و از این قضیه زیاد خشنود نیستیم! خدمت خوانندگان عزیز و مخاطبان محترم خیلی صریح عرض می‌کنیم که هرگز چنین نیست وچنان تصوری کاملا غلط است.
داستان این است که، ما و تمام کارشناسان دلسوز ورزش با صعود فوتبال ایران به جام جهانی کاملا موافق هستیم و از این قضیه هم اگر بیشتر از دیگران خوشحال نباشیم، حتما کمتر هم نیستیم، اما با سوءاستفاده بعضی افراد و جریانات و مدیران از این موفقیت به نفع خود و اهداف مشکوک خود به شدت مخالف هستیم.
اعتقاد راسخ داریم که صعود فوتبال ایران به جام جهانی حق مسلم و یکی از میادینی است که باید این فوتبال پراستعداد و قوی، با اینکه هنوز خیلی از توانایی‌هایش به فعلیت نرسیده، به لطف داشته‌های ذاتی خود،در آن حضور ثابت و همیشگی داشته باشد اما با این هم مخالفیم کسانی از گرد راه رسیده، بدون هیج سابقه و کارنامه و برنامه‌ای در فوتبال بخواهند با سیاهکاری و عوامفریبی با کمک همدستان رسانه‌ای و میکروفون دار خود سر مردم منت بگذارند که « صعود به جام جهانی را مدیون ما هستید! بنابراین برای ما کف بزنید و هورا بکشید و جز مجیز گویی وبه به چه چه سرایی‌اندر فضائل و لیاقت مدیریتی ما حق هیچ نقد و تحلیل دیگری را ندارید»!
مخاطبان گرامی وپیگیر ما خوب می‌دانند که در همین صفحه بارها نوشته ایم که رفتن و صعود فوتبال ایران به جام جهانی، اتفاقی است که با توجه به جمیع جهات و در نظر گرفتن همه عوامل و شرایط امری است که هر دوره به ویژه این دوره و قرعه مناسب و حریفان نه چندان مدعی باید اتفاق بیفتد و طبیعی است و تعجبی ندارد، غیر طبیعی و اعجاب آور‌، اتفاقا وقتی است که این فوتبال نتواند با همه داشته‌های مادرزادی وتوان ذاتی خود، جواز صعود به جام جهانی رابه دست بیاورد!
تاکید می‌کنیم سرویس ورزشی کیهان هرگز از صعود فوتبال ایران به جام جهانی ناراحت نمی‌شود آنچه ما را مثل خیلی از اهالی فوتبال و ورزش ناراحت می‌کند این است که عده‌ای فکر کنند چون فوتبال به جام جهانی رفته دیگرهر عمل زشتی مباح است وبا عرض معذرت می‌توان هر غلطی کرد و یا افرادی در لباس مدیر و مسئول و...به بهانه جام جهانی‌، دست زدن به هر رفتار خلاف و عمل دور از شان و اقدام ضد منافع ملی و مغایر باآرمان‌های اجتماعی و هنجارشکنی فرهنگی و اهانت به ارزش‌ها و مقدسات اعتقادی را بی‌اشکال بدانند و یا از کیسه بیت‌المال صرف برآوردن تمنیات دلالی ودلالان افسار گسیخته کنند و با تحمیل هزینه‌های سنگین اقتصادی که همه اش باید از جیب مردم پرداخت شود، « قرار‌داد ویلموتسی»! ببندند و هموار کردن راه تهاجم فرهنگی!
خلاصه و بدتر از همه از فرصت و جذابیت جام جهانی که باید از آن به بهترین نحو در خدمت مصالح ملی استفاده کرد، پلی بسازند برای شدت بخشیدن به تهاجم فرهنگی دشمن. ما با صعود فوتبال به جام جهانی وهر افتخاری که در هر رشته ورزشی دیگری در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی رخ می‌دهد کاملا موافقیم اما با اینکه توفیق‌های ورزشی از جمله صعود به جام جهانی به جای اینکه در خدمت همبستگی اجتماعی و ارتقای فرهنگ ملی و نشاط مردمی و عمومی‌شود، ابزاری شود در خدمت تحقق اهداف ضدفرهنگی و اخلاقی دشمن علیه این سرزمین به شدت مخالف هستیم و به عنوان یک ایرانی وظیفه ملی و به عنوان یک مسلمان و موحد وظیفه شرعی وبالاخره به عنوان یک رسانه‌ای وظیفه حرفه‌ای خود می‌دانیم که با شدت و قهر تمام مقابل این حرکات که خیلی بعید می‌دانیم ناشیانه و از سر جهل باشد بایستیم.