kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
بیانیه عجیبی که کمیته اخلاق صادر کرد

اعلام زمان برگزاری جلسه سرنوشت‌ساز هیئت‌رئیسه /رئیس ‌فدراسیون فوتبال 28 بهمن برکنار می‌شود؟

جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم روز پنجشنبه هفته پیش‌رو برگزار خواهد شد. 
 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
جلسه سرنوشت‌ساز هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری عزیزی خادم ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 28 بهمن برگزار می‌شود.پنج عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال شامل میرشاد ماجدی، شهره موسوی، مهرداد سراجی، احسان اصولی و بهرام رضاییان در نامه‌ای خواهان برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه برای عزل عزیزی خادم و انتخاب سرپرست فدراسیون شدند. بر همین اساس این جلسه پنجشنبه 28 بهمن در مرکز ملی فوتبال برگزار خواهد شد.
سایر اعضای هیئت‌رئیسه شامل شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس‌فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان، طهمورث حیدری و احمدرضا براتی هستند. حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی نیز به عنوان نواب رئیس‌اول و دوم عضو هیئت‌رئیسه هستند ولی حضورشان به دلیل رعایت نشدن موارد مندرج در اساسنامه غیرقانونی است و عملاً جزو اعضای هیئت‌رئیسه محسوب نمی‌شوند. در صورت برکناری عزیزی خادم، از وی سلب مسئولیت خواهد شد و حداکثر ظرف سه ماه باید مجمع فدراسیون تشکیل و در آنجا عزل رئیس‌فدراسیون به رأی‌گیری گذاشته شود.
سراجی: تصمیم‌گیرندگان فاقد جایگاه قانونی هستند
مهرداد سراجی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره درخواست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما به استناد ماده قانونی و با امضای بیش از یک سوم اعضای هیئت‌رئیسه تقاضای تشکیل جلسه را دادیم تا نسبت به عزل رئیس‌فدراسیون فوتبال اقدام شود.
وی در واکنش به اظهارات سخنگوی فدراسیون فوتبال که گفته بود عزل عزیزی خادم دستور کار هیئت‌رئیسه نیست، تصریح کرد: ایشان حتما نامه را مطالعه نکرده است. این نامه، دستور قانونی دارد و باید به رئیس‌فدراسیون فوتبال اعلام کنند. عزل رئیس‌فدراسیون مورد نظر اعضای هیئت‌رئیسه است و فکر می‌کنم در جلسه‌ای که قرار است تشکیل شود با بیش از 6 امضا به اجماع برسیم.
عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، درخصوص علت درخواست هیئت‌رئیسه برای عزل رئیس‌ فدراسیون گفت: در مورد صورت‌های مالی اظهارنظری نشد. اظهارنامه‌های مالیاتی در زمان مقرر ارائه نشده است و شفافیت مالی در فدراسیون حاکم نبود. سرمربیان تیم‌های ملی فوتسال، امید و... قرارداد ندارند. علت این است که تصمیمات شخصی گرفته می‌شود. در رابطه با سیستم ویدیویی VAR مشخص نشد شرکت مجهول الهویه 
چطور وارد کشور شد. مهم‌ترین اتفاق اما، حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بود. افرادی در فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری می‌کنند و بیانیه می‌دهند که فاقد جایگاه قانونی هستند. سراجی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است با عزل رئیس‌فدراسیون فوتبال، فیفا واکنش نشان بدهد، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد، چرا که بر اساس چارچوب اساسنامه اقدام شده و فیفا این اساسنامه را تأیید کرده است و چیز عجیبی نیست.
اصولی: می‌ترسیم برای تیم ملی اتفاقی بیفتد
احسان اصولی درباره درخواست هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: در کمتر از یک سال گذشته تذکرات و نکات به صورت مکتوب و شفاهی به ایشان (رئیس‌فدراسیون فوتبال) گفته شد ولی هیچ نشانه‌ای برای اصلاح این فرایند دیده نشد. دوستان همچنان در آن فضا حرکت می‌کنند. ما به نمایندگی از مجمع فدراسیون فوتبال و به نمایندگی از مردم ایران و هواداران بر خود لازم دیدیم نسبت به این ماجرا ورود داشته باشیم.
وی افزود: درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را دادیم و طبق اساسنامه، رئیس‌فدراسیون 14 روز فرصت دارد این جلسه را تشکیل دهد، در غیر این صورت اعضا خودشان اقدام به تشکیل جلسه می‌کنند. بحث عزل موقت بر اساس بند 14 ماده 35 اساسنامه بر اساس اختیارات هیئت‌رئیسه است. ما می‌توانیم دفاعیات ایشان (رئیس‌فدراسیون فوتبال) را بشنویم. پس از تصمیم برای عزل موقت از سوی هیئت‌رئیسه، در نهایت در مجمع عمومی فدراسیون به رأی گذاشته می‌شود. عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: کارمان قانونی است و بر اساس اختیاری است که اساسنامه به ما می‌دهد. از همه مهم‌تر اتفاقات ناگواری بود که در فوتبال رخ داد که مهم‌ترین آن حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بود و بیم داریم این اتفاق برای تیم ملی بیفتد. رفتارهایی دیدیم که مجبور شدیم پیش از اینکه اتفاقات ناگوار دیگری رخ دهد اقدام کنیم و علاج کار را در این شکل (عزل موقت) دیدیم. اصولی درخصوص استیضاح رئیس‌فدراسیون فوتبال گفت: ما چیزی به اسم استیضاح نداریم، بلکه عزل موقت داریم و این عزل در مجمع عمومی به رأی گذاشته می‌شود.
بیانیه عجیب کمیته اخلاق فدراسیون 
در این میان نکته عجیب بیانیه کمیته اخلاق است. این کمیته روز پنجشنبه 21 بهمن ماه بیانیه‌ای صادر کرد و به اقدامات اخیر هیئت رئیسه این فدراسیون واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است: « کمیته اخلاق با توجه به اختیارات قانونی در راستای حفظ یکپارچگی و حراست از دستاوردها و خوشنامی فوتبال، موضوع مواد ۱ و ۲و ۳و ۴ آیین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از تمامی مسئولین و اهالی فوتبال و رسانه‌های ورزشی به حفظ آرامش و انسجام و یکپارچگی و احترام به قوانین و حراست از دستاوردها و شخصیت و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص در هر رده و مسئولیت در حوزه فوتبال مطابق مقررات برخورد قانونی و عبرت‌آموزی به عمل خواهد آورد.»
جالب است، در حالی‌که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در برابر انحرافات و تخلفات اجرایی و اداری و اخلاقی و فرهنگی و حتی سیاسی مسئولان فدراسیون فوتبال که بعضا بر خلاف منافع ملی و در ضدیت با آموزه‌های اعتقادی و بالاخره مغایر با آرمان‌های انقلابی ملت بزرگ ایران است طی کمتر از یک سال گذشته سکوت کرده‌، حالا در واکنش به تصمیم قانونی هیئت رئیسه ودفاع از رئیس‌فدراسیون با تمام قوا به میدان آمده و با زبان عتاب و تهدید منتقدان را می‌ترساند! 
ای کاش کمیته اخلاق عملا به ضوابط اخلاقی پایبند بود و در برابر لگد مال شدن ارزش‌های اخلاقی معتبر ومحترم در همه جای دنیا که در فدراسیون فوتبال و اردوی تیم ملی فوتبال و... اتفاق می‌افتد و به مرتکبین و متخلفان به جای بر خورد جایزه هم می‌دهند و... رگ غیرتش تکان می‌خورد و آن‌قدر که در قبال رئیس‌فدراسیون احساس مسئولیت می‌کند در قبال فرهنگ و اخلاق و مردم و انقلاب و... هم احساس مسئولیت می‌کرد و به موقع و قاطعانه و غیرتمندانه به میدان متخلفان و منحرفان می‌آمد و...