kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

کارنامه منفی اسکی در المپیک زمستانی پکن

 
 
مدیریت اسکی برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی به گونه‌ای بود که کاروان کوچک ایران در بازی‌های پکن بیشترین حواشی ممکن را داشت.
المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۱۵ بهمن به میزبانی پکن آغاز شد و ورزشکاران در رشته‌های مختلف در حال رقابت هستند. ایران هم در این رویداد بزرگ سه اسکی‌باز در دو بخش آلپاین و صحرانوردی داشته است. عاطفه احمدی و حسین ساوه‌شمشکی در آلپاین و دانیال ساوه‌شمشکی در صحرانوردی ورزشکاران ایران در این دوره از بازی‌ها هستند. البته عاطفه احمدی روز چهارشنبه در دور نخست مارپیچ کوچک پنجاه‌وهفتم شد و به دور دوم رسید اما در این مرحله موفق به عبور از خط پایان نشد. دانیال ساوه‌شمشکی هم در 
۱۵ کیلومتر کلاسیک صحرانوردی بین ۹۵ ورزشکاری که از خط پایان عبور کردند، هشتاد و چهارم شد. کاروان کوچک ایران در حالی به مسابقات اعزام شد که از همان ابتدا حواشی مختلفی را داشت؛ ابتدا تست کرونای سید ستار صید که قرار بود یکی از پرچمداران ایران باشد، مثبت شد و فدراسیون دانیال ساوه‌شمشکی را به جای او به پکن اعزام کرد. به تازگی هم تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی مثبت اعلام شده است تا اولین دوپینگی بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ یک ایرانی باشد. همانگونه که حضور یک ورزشکار در المپیک افتخار است، مثبت شدن تست دوپینگ در المپیک و ثبت اولین المپیکی بازی‌ها به نام کشور ایران اتفاق بسیار بد و ناگواری است چون این مسئله بعد بین‌المللی دارد و بحث پرچم ایران است اما متاسفانه مسئولان ایران نتوانستند مدیریت درستی در این زمینه داشته باشند.