kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کارشناس آلمانی:

ایران در صنعت نفت و انرژی‌ ابرقدرت است

یک کارشناس آلمانی گفت: ایران در حوزه صنعت بسیار قوی و در حوزه صنعت نفت و انرژی، یک ابر‌قدرت است و در همین سطح هم باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «هانس گرت دولسک»؛ مهندس مکانیک و مدیر شرکت رزل چین در مالزی که یک آلمانی است در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست اظهار داشت: من به شدت تحت تأثیر شرایط تجاری در ایران قرار گرفته‌ام و در ایران فعالیت‌های تجاری به شکل خوبی در جریان است. وی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی شرکت‌های ایرانی گفت: اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم من واقعا توانمندی شما را در ایران تحسین می‌کنم و نیازی نیست در برابر شما از تجربه صحبت کنیم. من کاملا مطمئن هستم که ایران در حوزه صنعت بسیار قوی و به‌خصوص در حوزه صنعت نفت و انرژی ایران یک ابر قدرت‌ است و در همین سطح هم باقی خواهد ماند. این کارشناس آلمانی، فضای همکاری با شرکت‌های ایرانی را عالی توصیف کرد و درباره توانایی آنها برای همکاری با شرکت‌های آلمانی و دیگر کشورها گفت: البته من از طرف یک شرکت آلمانی در این نمایشگاه حضور ندارم و به عنوان مسئول یک شرکت چینی در ایران حاضر شده‌ام اما به‌طور قطع همکاری بسیار نزدیکی بین طرف‌های ایرانی و شرکت‌های خارجی وجود دارد. دولسک افزود: شرکت رزل چین در حال حاضر در زمینه تولید کاتالیست‌های بسیار پیشرفته تولید بنزین با طرف‌های ایرانی در حال همکاری است و پالایشگاه‌های آبادان و اراک از جمله مشتریان این شرکت در ایران هستند. من نسبت به توانمندی و امکانات شرکت‌های ایرانی اطمینان کامل دارم. 
گفتنی است، عضویت ایران در پیمان شانگهای و انعقاد قرارداد 25ساله با چین، راه همکاری ایران با گروه بریکس و خط اقتصادی تجاری پکن- برلین و شانگهای- هانوفر را هموار کرد که این موضوع مزایای زیادی می‌تواند برای کشورمان داشته باشد، بطوریکه ایران می‌تواند مرکز ثقل این خط مهم اقتصادی تجاری جهان باشد.
برزیل خریدار محصولات پتروشیمی ایران
از سوی دیگر، مدیر تجارت بین‌الملل شرکت PGG برزیل هم با بیان اینکه در تلاشیم روابط خوبی با شرکت‌های ایرانی برقرار کنیم، گفت: ایران یکی از عرضه‌کنندگان خوب محصولات پتروشیمی در جهان به شمار می‌رود و ما برای تأمین نیاز خود به این مواد، به ایران
آمده‌ایم. سزار مایرینک‌، درباره توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی و دلیل حضورشان در این نمایشگاه، اظهار داشت: ما در راس یک هیئت تجاری به همراه یکی از نمایندگان مجلس برزیل به ایران آمده‌ایم. شرکت ما در برزیل در حوزه کشاورزی فعال است و ما خیلی به دنبال خرید کود، اوره و سولفور برای صنعت کشاورزی در برزیل هستیم.
مدیر تجارت بین‌الملل شرکت PGG برزیل در پاسخ به این سؤال که آیا برای تأمین اقلام مورد نیاز خود با یک شرکت ایرانی به توافق رسیده‌اند؟ گفت: ما در حال حاضر به دنبال ایجاد یک شراکت خوب برای بلندمدت برای توسعه کشاورزی‌مان در برزیل هستیم، بنابراین هم‌اکنون در حال جست‌وجو هستیم و امیدواریم که شرکت‌های خوب در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خود را برای مردم جهان بالا ببریم.  مایرینک در پاسخ به این سؤال که که آیا تجربه کار با طرف‌های ایرانی را از قبل دارد؟ عنوان کرد: من تاکنون با شرکت‌های ایرانی کار نکرده‌ام اما شرکت ما با همکاری دولت برزیل در تلاش است تا روابط خوبی را با شرکت‌های ایرانی برقرار کند زیرا ایران یک تأمین‌کننده خوب در حوزه محصولات پتروشیمی است و ما می‌توانیم روابط خوبی را با طرف‌های ایرانی داشته و توسعه دهیم. مدیر تجارت بین‌الملل شرکت PGG برزیل گفت: این نخستین‌بار است که من به ایران آمده‌ام و ما به شدت تحت تأثیر رفتار خوب مردم قرار گرفته‌ایم. ایران یک کشور بسیار عالی است و ما خیلی تحت تأثیر قرار گرفته‌ایم.