kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

محیط زیست استان تهران ورود فاضلاب صنعتی به سد ماملو را تکذیب کرد

معاون محیط زیست استان تهران با تکذیب ورود فاضلاب صنعتی به سد ماملو گفت: وضعیت آب این سد مطلوب است و برای تهیه آب شرب مشکلی ندارد.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با تشریح مسئله فاضلاب شهرستان پردیس اظهارداشت: مشکلی که در شهرستان پردیس وجود دارد، توسعه مسکن مهر در این منطقه است که باعث بارگذاری قابل توجه جمعیت و مطرح شدن موضوع فاضلاب می‌شود. در حال حاضر تصفیه خانه شماره ۱ پردیس که فاضلاب شهر پردیس و فازهای قدیمی مسکن مهر به آنجا منتقل می‌شود، در حال بهره‌برداری است که از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است.
عبادتی با تکذیب ورود فاضلاب صنعتی به رودخانه جاجرود و سد ماملو افزود: بحثی که ماه‌های اخیر به نقل از محیط زیست مطرح شده است، ورود فاضلاب صنایعی همچون آبکاری، چرم‌کاری و خودرو‌سازی به رودخانه جاجرود و سد ماملو است، محیط زیست این موضوع را تکذیب می‌کند. فاضلاب چرم‌‌سازی و ماشین‌‌سازی اصلا وجود ندارد و تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی آبکاری نیز با پیگیری محیط زیست جمع‌آوری و واحدهای باقی مانده نیز ملزم به نصب تصفیه فاضلاب شده‌اند. وی ادامه داد: هرآنچه که به عنوان وظایف مربوط به اداره محیط زیست شناخته می‌شود، انجام شده و تنها خواسته فعلی محیط زیست تسریع در بهره‌برداری از تصفیه خانه شماره ۲ است که مشکل فاز ۸ را حل می‌کند.
معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران با تاکید بر سالم بودن آب ماملو و وضعیت کیفی خوب این آب گفت: شاخص‌های ما نشان‌دهنده وضعیت قابل قبول آب سد ماملو است. وزارت بهداشت نیز عنوان کرده که وضعیت آب این سد مطلوب است و برای تهیه آب شرب مشکلی ندارد.