kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* کسانی که مدعی‌اند دولت طی 5 ماه گذشته کاری نکرده است انصاف دهند و عملکرد 8 ساله دولت قبل و دستاوردهایش را به مردم نشان دهند و عملکرد این 5 ماهه اخیر دولت جدید را هم مثل تغییر سیاست داخلی و خارجی، مدیریت جهادی، مردم‌داری، مبارزه با فساد و رانت‌خواری، توجه ویژه به مقوله عدالت، سفرهای استانی، نهضت ساخت مسکن، تحول در بانکداری، پرهیز از چینش همه تخم‌مرغ‌ها در سبد برجام و مذاکره، پیگیری راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها، دیپلماسی فعال اقتصادی در منطقه و تعامل دو سویه با شرق و خلاصه نکردن دنیا به سه کشور غربی و...!
عبدی
* کاهش قیمت بعضی از اجناس در بازار به دنبال برنامه درج قیمت تولید بر روی برخی از کالاها خبر خوشحال‌کننده‌ای است. امیدواریم این کاهش برای تمام  کالاها رخ بدهد تا بهانه برای کسی نشود که مدعی شود چون فلان کالا گران است مجبوریم گران بفروشیم.
9239---0922
* امیدواریم با عملکرد مردمی و جهادی دولت در سال جدید شاهد شکوفایی اقتصادی کشور باشیم و گره مشکلات جامعه ان‌شاءا... باز شود و مردم  پس از تحمل 8 سال مدیریت ناکارآمد احساس آرامش و راحتی کنند.
میرسعید
* با توجه به عدم رضایت ملت و رهبری از صنعت خودروسازی امیدواریم در دولت جهادی و انقلابی، شاهد تحولی همانند تحول در صنعت هسته‌ای، موشکی و خودرویی عزیزان نظامی در کشور باشیم.
سرلک
* شبکه افق در تاریخ 1400/11/11 در برنامه جهان آرا، با  معاونان امور زنان در دولت موسوم به اصلاحات و اعتدال به گفت‌وگو نشسته بود این خانم‌ها وقتی در برابر متانت و استدلال‌های مجری کم آوردند میز گفت‌وگو را به هم زدند و جلسه را ترک گفتند! بینندگان دیدند مدعیان گفت‌وگوی تمدن‌ها چقدر تحمل مخالف را دارند و به سخنان آنها گوش می‌کنند! 
شکیبا و طاهری
* متاسفانه برخی تولیدکنندگان داخلی از  مخالفت مسئولان عالی نظام و دلسوزان با واردات کالای خارجی سوءاستفاده کرده و به افزایش قیمت کالای تولید خود افزودند البته افزایش قیمت‌های هر ساله با درصد قابل قبول مورد انتقاد ما نیست نرخ کالا  نباید دو برابر قیمت تولید باشد. مسئولین امر با این متخلفان و سوءاستفاده‌‌کنندگان باید برخورد کنند.
یزدان شریف
* اصلاح‌طلبان که عملکرد دولت تنبل و بی‌برنامه قبل را ملاحظه می‌کنند و در مقایسه با دولت سیزدهم که دولت کار و تلاش است و به سرعت در حال حرکت است، خود را بازنده می‌بینند لذا تنها چاره کار را در سنگ‌اندازی در مسیر این دولت و کاهش سرعت آن یافته‌اند مانند:‌ ناامید کردن مردم و جامعه از حال و آینده، کوچک نشان دادن موفقیت‌های بزرگ مثل ثمرات سریع سیاست نگاه به شرق، همکاری با شبکه‌های معاند همچون من و تو، بی‌بی‌سی، آل سعود اینترنشنال، صدای آمریکا برای ساخت برنامه‌های مخرب علیه دولت، استفاده از انقلابی‌های ریزشی و بزرگ‌نمایی سخنان آنها و...! البته مردم هوشمندتر از این تصورات هستند و فریب نمی‌خورند.
ملکشاهی
* اینکه فرمانده سابق رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفته، خروج آمریکا از برجام اشتباه استراتژیک بود، درست است اما اینکه گفته،‌این اشتباه بوده که باعث بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکا شده و دیگر اعتباری برایش قائل نیستند، صحیح نیست چرا که ایرانی‌ها از اول انقلاب و حتی قبل از آن با قیام امام راحل در 15 خرداد 42 و روشنگری‌های آن یار سفرکرده، ماهیت آمریکا را شناخته‌اند و لذا اعتبار و ارزشی برایش قائل نبودند نه بعد از خروج از برجام!
زکیانی خرم‌آبادی
* مسئولین دولتی بر زدن واکسن تاکید می‌کنند ولی امکانات واکسیناسیون نسبت به چند ماه قبل نیست. بسیاری از افراد به خاطر کهولت سن و مشکلات مادی قادر نیستند با آژانس و اسنپ به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و مثل ما که به بیمارستان بقیهًْ‌ا... شیخ بهایی، مرزداران و مراکز دیگر سرک کشیدیم و بالاخره با ایستادن در یک صف طویل دز سوم را تزریق کردیم باید مثل گذشته طرح شهید سلیمانی عملیاتی شود و مراکز سیار در خیابان‌ها مستقر شوند و از مردم دعوت نمایند تا به راحتی مردم در داخل اتوبوس‌های هلال‌ احمر و... واکسن خود را تزریق نمایند.
قاجار دولو
* بعضی از اصلاح‌طلبان از باب خوش‌رقصی برای غرب گفته‌اند به خاطر تغییر نگاه آمریکا است که می‌توانیم نفت بفروشیم! سوال می‌کنیم چرا آمریکایی‌ها این لطف را به دولت قبل که آن‌قدر به آنها التماس می‌کردند نداشتند؟ واقعیت کنونی این است که ما نفت را می‌فروشیم بدون اینکه بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بعد از روی کار آمدن یک تحریم را هم برداشته باشد.
مازیار
* با توجه به اینکه آمریکایی‌ها سابقه بدی در برجام دارند تحت هیچ شرایطی نباید از موضوع تضمین توافق آتی غفلت صورت بگیرد. اگر دولت بایدن نمی‌تواند تضمین عدم خروج در احیای برجام بدهد مشکل خودشان است. ایران نباید کوتاه بیاید چون آزموده را آزمودن خطاست.
بنی‌فضل
* معاون وزیر خارجه روسیه گفته ما روس‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که هرگز با آمریکا در مورد هیچ‌یک از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه مذاکره نکنیم چرا که هر نشانه ضعف ما آمریکایی‌ها را به فشار بیشتر ترغیب می‌کند. کاش دولت و دولتمردان قبل این مقدار هوش سیاسی روس‌ها را داشتند و به دشمنان جرات و جسارت فشار آوردن بر ملت‌مان را نمی‌دادند.
مفاخری
* واقعا باید به حال غربگرایانی که آمریکای در حال افول را کدخدا و ارباب و تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی را توافق با او می‌دانند تاسف خورد! بسیاری از نظریه‌پردازان حکومت آمریکا مثل فوکویاما از افول و جنگ داخلی آمریکا خبر می‌دهند ولی یک عده که رژیم صهیونیستی از آنها به عنوان سرمایه‌هایشان نام می‌برد تنها راه نجات کشور را پیوند با شیطان بزرگ در حال احتضار می‌دانند!
گیوه‌چی
* دشمن متوجه شده که اقدامات سخت او به ضرر خودش تمام شده و می‌شود بنابراین در فضای مجازی با بکارگیری هزاران متخصص در امور رسانه و علوم ارتباطات به تضعیف ایمان و باور‌های مردم کشورمان، جابه‌جایی ارزش‌ها و ضدارزش‌ها مانند عوض کردن جای جلاد و شهید مشغول است. حال این ما هستیم که باید مشخص بکنیم در این جنگ حق و باطل در کدام جبهه قرار داریم.
امیدی
* نگاه آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به همسایگان و کشورهای آسیایی سیاست بسیار روشنی است که ایشان شروع کرده و باید ادامه پیدا کند. از این همه ظرفیت در منطقه باید در جهت منافع ملی کشور و توسعه اقتصاد و معیشت مردم استفاده کرد.
نصرآبادی
* دولت آقای روحانی با بی‌توجهی به کشورهای همسایه و منطقه صرفا با کشورهای غربی تعامل برقرار کرد و دیدیم که غربی‌ها مشکل این دولت را حل نکردند، در حالی که در تعامل با شرق و همسایگان فرصت‌هایی به وجود می‌آید که می‌تواند روی بهبود مسائل اقتصادی کشور اثر بگذارد.
2770---0912
* برای پرهیز از تکرار اقدامات فریبکارانه‌ای که در جریان برجام با توجیه عدم تسلط دولت‌ها بر بانک‌ها و بخش‌های خصوصی صورت گرفت در مذاکرات جدید باید راه هرگونه گریز و فریبکاری مجدد سد شود. در غیر این صورت با توجه به ارتباط موجود بین دولت‌ها و بخش‌ خصوصی لغو تحریم‌ها در عمل هیچ‌گونه عایدی برای کشور نخواهد داشت.
بیگ‌زاده
* بعد از گلایه رهبری از پایین بودن کیفیت صنعت خودروسازی کشور مسئولین دو شرکت خودروساز مصاحبه کردند و گفتند می‌خواهند کیفیت را ارتقاء بدهند. قبل از هر چیز باید پاسخ بدهند تاکنون چه کار می‌کردند و چرا امروز که رهبری برای چندمین بار نارضایتی خود را بیان داشته‌اند به فکر افتاده‌اند؟
8940---0938
* یکی از راه‌های کنترل بیماری کرونا جلوگیری از به‌کارگیری رانندگان وسایل نقلیه عمومی و کارمندان بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی است که یا واکسن نزده و یا سه مرحله تزریق واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند.
0725---0937
* با توجه به گرانی‌های سرسام‌آور بازار و تورم بالا خوب است میزان عیدی کارمندان مساوی با یک ماه حقوق آنان باشد تا با این مبلغ بتوانند با آن چند قلم خرید شب عید داشته باشند.
5823---0935
* در منطقه سرخه‌حصار در شرق تهران رستوران و تالارهایی پارک مانند ساخته شده و شب‌ها مراسم‌هایی خارج از کنترل و نظارت در آنها برپا می‌شود و به راحتی هنجار‌شکنی صورت می‌گیرد. مسئولین اداره اماکن نیروی انتظامی پاسخ بدهند این آزادی عمل خلاف بر چه اساسی به این افراد در این منطقه داده شده است؟
صباغ
* با 82 سال سن قادر به نگهداری برادر پیر و تنهایم نبودم، او را به بهزیستی سپردیم و بدون داشتن هیچ‌گونه بیماری متأسفانه فوت کرد. حال برای تحویل جنازه مراجعه کرده‌ایم برای آزمایش دی‌ان‌ای می‌گویند باید 12 میلیون تومان بدهید! با این سن و با این اوضاع گرانی و تورم از کجا بیاورم! از مسئولین امر درخواست مساعدت دارم!
نعیمی