kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۶۰۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران خبر داد

بهره‌برداری از 17 پروژه صنعت برق در مازندران و گلستان

۱۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در استان مازندران و گلستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
 
 
 
ساری - خبرنگار کیهان:
 
وی با بیان این مطلب گفت: نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی شهید زارع ساری با صرف هزینه۷۰۰ میلیارد ریال که پس از دو سال تلاش در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین نیازمندی‌های برق در استان گلستان،گفت: در این استان هشت پروژه با اعتباری معادل ۱۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش تولید کمبودهایی وجود دارد اما با همکاری مردم تا حدود بسیار زیادی خاموشی‌ها مدیریت می‌شود.
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با اعلام اینکه تا پایان سال آینده برنامه‌ریزی برای تولید ۷۰ مگاوات برق با استفاده از نیروگاه با مقیاس کوچک ایجاد می‌شود، گفت: تجهیزات این مراکز آماده شده که بخشی از این پروژه برای تامین برق وارد مدار می‌شود و در تکمیل این پروژه ایجاد پروژه ۶۸ مگاواتی را در برنامه کاری داریم که برق این پروژه در سال ۱۴۰۲ وارد مدار می‌شود.
وی دلیل عمده مشکلات برق در تابستان سال ۱۴۰۰ را وجود دستگاه‌های رمز ارز و خالی ذخیره آب‌ سدها ذکر کرد و گفت: ذخیره آبی کشور به دلیل بحران ناشی از خشکسالی کاهش پیدا کرده بود و عملا تولید برق از آب پشت سدها کاهش پیدا کرده و از طرفی استفاده از دستگاه‌های تولید رمز ارز بخش اعظمی از نیازهای مردم را به خودش اختصاص می‌دهد که زمینه مشکلات در توزیع را به همراه دارد.