kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

حضور هيئت تجاری بلندپایه روسیه در تهران

روس‌ها در قالب یک هیئت تجاری بلندپایه به تهران می‌آیند و پای میز مذاکره با همتایان خود در بخش خصوصی ایران می‌نشینند. در این هیئت، فعالانی در حوزه خودروسازی و تامین قطعات نیز به چشم می‌خورند.


به گزارش خبرگزاری‌ها هیئت تجاری بلندپایه تجاری امروز سه‌شنبه همزمان با برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه به تهران سفر خواهند کرد تا بتوانند مذاکرات خود را در بخش‌های گوناگون با تجار و فعالان اقتصادی ایران پیش برند.
این هیئت تجاری در محل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران حضور خواهند یافت و تجار و فعالانی از روسیه در آن حضور دارند که در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، لوله‌های پلی‌اتیلن، انواع خودرو، ماشین‌سازی، حمل و نقل، راه‌آهن، ماشین‌آلات کشاورزی، تراکتور و کمباین‌سازی، فرآورده‌های کشاورزی، دام و طیور، صنایع غذایی، ریخته‌گری، ساختمان و بانکی فعالیت می‌کنند.
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در این رابطه گفت: مذاکرات زیادی برای صادرات انواع میوه، خشکبار، مواد غذایی از ایران به روسیه صورت گرفته است که امیدواریم با مساعدت دولت و طرح مشکلات و موانع بر سر توسعه تجارت دو کشور، حل شود.
وی اظهارداشت: مسائل و مشکلات بانکی همچنان وجود دارد و باید دولت برای نقل و انتقال پول میان دو کشور چاره‌اندیشی کند که امیدواریم در این کمیسیون مشترک این مسائل حل‌وفصل شود.
عسگراولادی گفت: بانک مشترک ایران و روسیه نیز در مسکو راه‌اندازی شده که امیدواریم بتوانیمگ از این ظرفیت استفاده کنیم.
بنابراین گزارش: صادرات کالا به روسیه به دلیل حجم بالای مبادلات کالاهای غیرنفتی و نیاز جامعه به صادرات این کالاها برای خروج از رکود به نوعی فرصتی طلایی برای تجار و به طور کلی اقتصاد داخلی است اما از طرف دیگر بحران کم‌آبی و خطر ورود ایران به دوران خشکسالی نشان می‌دهد باید برای جلوگیری از بروز خطرات این بحران از تولید بیش از حد محصولات آب‌بر و صادرات آن جلوگیری کرد و برای محصولات دیگر هم ظرفیت تولید داخلی در نظر گرفته شود و با توجه به زیرساخت‌های موجود پای میز مذاکرات تجاری بنشینیم.
به گفته مجیدرضا حریری، رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران مسئله دیگری که باید به آن توجه شود، مسیر حمل و نقل و نیاز به وسایل نقلیه یخچال‌دار است که در مسیر دریای خزر وجود ندارد و اگر بخواهیم مسیر جایگزین بنادر جنوبی و دریای سیاه را جایگزین کنیم، مسیر بسیار طولانی می‌شود.