kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

استقبال از «موقعیت مهدی» در جشنواره فجر(اخبار ادبی و هنری)

یکی از نقاط قوت چهلمین جشنواره فیلم فجر، آثار دفاع مقدسی این رویداد است؛ ازجمله فیلم «موقعیت مهدی» با محوریت شهید مهدی باکری که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار کیهان، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» محصول مشترک بنیاد فرهنگی روایت فتح و مرکز سیما فیلم به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد که مرور بخشی از زندگی شهید مهدی باکری است در اولین روز اکرانش در چهلمین جشنواره فیلم با استقبال قابل‌توجه مخاطبان روبه‌رو شد.
این فیلم در حالی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد که در هفت اکران نخست خود تمامی بلیت‌ها به‌صورت کامل پیش‌فروش شده بود.
طبق پیش‌بینی‌ها و استقبال مخاطبان و منتقدین و برخی از اهالی رسانه از اکران فیلم «موقعیت مهدی» در سایر روزها، نوید حضور پررنگ این فیلم دفاع مقدسی در کسب سیمرغ‌ها ازجمله بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین فیلم در جشنواره امسال را دارد.
بنیاد فرهنگی روایت فتح سال گذشته نیز در جشنواره فیلم فجر با فیلم «تک‌تیرانداز» با موضوع شهید زرین برترین تک‌تیرانداز جهان موفق به کسب سیمرغ زرین در بخش نگاه ملی شده بود.
هادی حجازی‌فر که کارگردانی این اثر دفاع مقدسی را برعهده ‌دارد خود نیز در نقش شهید باکری ظاهر شده است و ژیلا شاهی نیز در نقش همسر شهید به ایفای نقش پرداخته‌اند. وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی سایر بازیگران این اثر هستند.