kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

سهم دو برابری استان‌ها نسبت به تهران در جشنواره تجسمی فجر(اخبار ادبی و هنری)

دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در این دوره تعداد آثار ۴۰ درصد رشد کرده است اما چون نگاه کیفی داریم، تعداد آثاری که به نمایشگاه راه یافته، حدود ۵۰ درصد سال گذشته است.

به گزارش فارس، سیدعباس میرهاشمی بیان کرد: جشنواره می‌تواند تلاش‌هایی انجام دهد که پایه‌های پژوهشی داشته باشد و هرچه باعث شناساندن هنرهای تجسمی به جامعه شویم، سلیقه جامعه ارتقا می‌یابد و موجب می‌شود هر چیزی را به‌عنوان هنر نپذیرد.
وی افزود: سعی کردیم بخش مقالات را فعال کنیم. تجسم هنر هم بخشی برای تمرکززدایی از پایتخت است. همچنین در بخش ویژه ایثار و فداکاری که موضوعاتی همچون کرونا و فداکاری کادر درمان را مدنظر دارد، ۷۳۳ اثر از ۴۶۳ هنرمند دریافت کردیم. در این بخش، دعوت از هنرمندان هم داشته‌ایم.
میرهاشمی با ارائه آماری از شرکت‌کنندگان در چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اظهار داشت: ۴۳۴۵ هنرمند ۱۰ هزار و ۸۶۲ اثر به دبیرخانه ارسال کردند که نقاشی، عکاسی و گرافیک در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند. کمترین استقبال از سرامیک با ۱۲۵ اثر از ۶۷ هنرمند بود. تعداد شرکت‌کنندگان آقا ۱۷۸۵ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان خانم ۲۵۶۰ نفر بوده است.
دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خاطرنشان کرد: ۳۹۹ اثر در بخش طوبای زرین به نمایشگاه راه یافته‌اند و ۷۰ اثر از ۶۹ هنرمند در بخش ایثار و فداکاری.
وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان از استان تهران، هزار و ۴۷۳ نفر و از سایر استان‌ها دو هزار و ۸۷۲ نفر است.