kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۷۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب بابت مالیات گرفتن از طبقه ثروتمند جامعه در این دولت ناراحت و عصبانی شده و این کار را تعبیر به «تیغ بی‌دریغ دولت» کرده است. همین جماعت در دولت قبل که با خلق پول و تورم اقشار پایین جامعه غارت شدند، صحبت از «تیغ بی‌دریغ دولت» نمی‌کردند و برعکس حامی آن دولت ضایع کننده حقوق طبقات کم درآمد بودند.
صوفی
* روزنامه سازندگی قبل از هر چیز باید به مردم اعلام کند که فقط طرفدار منافع طبقات مرفه و پردرآمد است. زمانی که در دولت قبل صحبت از وارد آمدن فشار به اقشار کم‌درآمد بود با تیتر «هزینه خرجی» از اقدام دولت آقای روحانی دفاع می‌کرد حال که در دولت آقای رئیسی می‌خواهند از ثروتمندان جامعه مالیات بگیرند صدای اعتراض این روزنامه درآمده است.
اصغری
* پیام خروج ریچارد نفیو معمار تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران از تیم مذاکره کننده آمریکا برای طرف ایرانی این است که آمریکا جایگزینی برای مسیر دیپلماتیک در دست ندارد و می‌خواهد بگوید حاضر است رویکرد معتدل‌تری را برای احیای برجام در پیش بگیرد. معلوم می‌شود که طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای برای آمریکایی‌ها ضررش بیشتر است.
بختیاری
* از آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری می‌خواهیم مدیران تنبل و کاهل را به نفع مردم کنار بگذارند.
2131---0935
* مدیریت انفعالی قبلی، فساد 200 میلیاردی را طبیعی می‌دانست! وقتی از وزیر نفت در مجلس سؤال می‌شد که چنین فسادی در وزارت نفت هست می‌گفت پیش می‌آید و طبیعی است! آن وقت برای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی عزا می‌گرفتند؟!
شریفی
* یک چشم فتنه در سال 88 کور شد و چشم دیگر فتنه به دنبال فتنه‌انگیزی در دولت مردمی دکتر رئیسی است یعنی دولتی که شبانه‌روز به دنبال گره‌گشایی از مشکلات کشور و مردم است. لازم است همه با هم برای کور کردن این چشم دیگر فتنه همدل و همصدا شویم.
محمود قلی‌نژاد- گنبد کاووس
* رویکرد دولت جدید به شرق مانند، عقد قرارداد 25 ساله با چین، سفر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به روسیه و عضویت ما در شانگهای راهبردی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا است. در ادامه کار نیز باید منفذهای تنفسی جدیدی برای بی‌اثر ساختن تحریم‌های دشمنان در دستور کار قرار بگیرد. چرا که آمریکا دشمن ذاتی جمهوری اسلامی است و دست از مزاحمت‌های خود برنمی‌دارد.
رفیعی
* بی‌توجهی به موقعیت جغرافیایی کشورمان در منطقه در یک دهه گذشته موجب شده ژئوپلیتیک این سرزمین با نگاه دولت‌های گذشته به غرب و آمریکا کم‌رنگ دیده شود. استفاده از این ظرفیت‌ها در دولت جدید باعث می‌شود تا کشورهای دشمن و رقیب نتوانند ما را نادیده بگیرند و به محاصره ایران اسلامی دست بزنند. ایران با تغییر زمین‌های بازی به قدرتی غیرقابل تحریم تبدیل خواهد شد.
داودآبادی
* بعضی وقت‌ها جریان نفوذ کارش بالاتر از خبرکشی و خبردهی است یعنی کاری می‌کند که اقدام و حرکتی را که می‌خواهیم انجام بدهیم به نفع دشمن تمام شود. این حالت یعنی کمک به اجرای تصمیم‌های دشمن برای ما بدترین نوع جاسوسی و نفوذ است.
جابری
* اینکه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفته نمی‌تواند در خصوص عدم خروج از توافق‌های خود با ایران تضمین و اطمینان بدهد مشکل خودشان است. به هر حال آمریکایی‌ها باید برای نشان دادن صداقت خود راهکاری پیدا کنند و الا ایران منتظر نمی‌ماند.
راستگو
* به مذاکره کنندگان عزیز کشورمان می‌گویم مراقب باشند. طبق گفته سردار دلها حاج قاسم عزیز، شیطان بزرگ به دنبال برجام 2 و 3 است و تنها زمانی رضایت خواهد داد که چیزی از جمهوری اسلامی باقی نمانده باشد. مؤمن چند بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود. تمام تلاش آمریکا این است که به هر بهانه‌ای پای شما را به مذاکره با خود باز کند و خود را از مشکلاتی که گرفتار آن است نجات دهد مراقب باشید.
علیمردانی
* در دور جدید مذاکرات هسته‌ای هرگز نباید اجازه شروع بازی توافق موقت به طرف‌های مذاکره کننده داده شود توافق موقت اقتصاد و جامعه ایران را شرطی می‌کند و این به ضرر امنیت ملی و زیرساخت‌های کشور است.
قائمی
* بیگانگان و دشمنان انقلاب و نظام به چیزی کمتر از تجزیه ایران فکر نمی‌کنند. هر مشکلی که داخل کشور وجود دارد باید خودمان از سر راه برداریم. کوچه باز کردن برای دشمنان وطن‌فروش جنایتی نابخشودنی است.
4326---0933
* هم مردم و هم شهرداری‌ها در سراسر کشور باید فضای شهر و محله‌ها را متناسب با جشن پیروزی انقلاب آذین‌بندی کنند. در دهه مبارک فجر در محیط زندگی و کار نشان بدهیم که این ایام متفاوت از روزهای دیگر است.
6632---0938
* حال که همه جا صحبت از مبارزه با ساحل‌خواری و تجاوز به حریم رودخانه‌های کشور است می‌خواستم اطلاع بدهم در شهرستان تنکابن در طول رودخانه چشمه‌کیله صاحب یک هتل، یک موسسه قرض‌الحسنه و شرکت همراه اول در حریم رودخانه احداث کرده. در ساحل دریا نیز فاصله دریا با ساختمان‌های احداث‌شده دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی کمتر از 5 متر نیست و دریا دیده نمی‌شود.
سمراد
* غربی‌ها و غرب‌زده‌های کشورمان آیا خجالت نمی‌کشند که هیچ‌گاه جنایت متجاوزین به کشور مظلوم و مسلمان یمن را محکوم نکرده‌اند ولی وقتی یمنی‌ها برای مقابله و دفاع مجبور به پرتاب چند موشک به عربستان و امارات می‌شوند آنها را تروریست می‌خوانند. چرا نمی‌خواهند از این بدنامی نجات یابند؟ 
طالبیان
* سازمان تعزیرات حکومتی واقعا بی‌خاصیت شده چرا که یک شرکت لبنیاتی در یکی دو سال اخیر چندین بار قیمت بستنی خود را افزایش قیمت داده و با پول‌های مردم در صداوسیما تبلیغات گسترده راه انداخته است. فقط کاسب جزء نباید جریمه شود. مردم منتظر مجازات گرانفروشان عمده هستند.
1334---0935
* هنجارشکنی‌های برخی افراد اجرت‌بگیر از دشمن و یا جاهل و فاقد انگیزه‌های مذهبی و اخلاقی خصوصا در کلانشهرها و بالاخص در تهران سبب تحریک و برهم خوردن تعادل روحی جوانان گشته و گاه به جرم و جنایت منجر می‌شود. مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای قضایی، فرهنگی و نیروی انتظامی باید تدبیری بیندیشند.
9219---0903
* علی‌رغم ابلاغ بانک مرکزی در پی دستور لغو ضامن وام به بازنشستگان توسط دولت، بانک صادرات قم پاسخی به درخواست‌کنندگان نمی‌دهند و اعلام می‌کند بودجه نیست؟! اگر قرار است بانک‌ها و مبادی ذی‌ربط دستورات مقام مافوق را اجرایی نکنند چرا ابلاغ می‌شود؟!
کاظمی - قم
* سن بالای وسایل نقلیه عمومی در کشور از یک طرف و تردد بی‌رویه خودروها در خیابان‌های شهر از طرف دیگر از دلایل اصلی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است. با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر رویکردی که به وجود آمده امیدواریم گام‌های بزرگ و موثر برای رفع آلودگی کلانشهرهای کشور صورت بگیرد.
طبرسی
* آمارهای مصرف سرانه آب و برق و گاز در کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها حاکی از هدر دادن بی‌حساب و کتاب این نعمت‌های خدادادی است. لازم است رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌ ملی به مقوله فرهنگ‌سازی بهینه اهتمام ویژه‌ای نمایند.
محصوری
* بحث عدالت‌محوری در دولت دکتر رئیسی برای مردم خیلی مهم است چرا که انتظار مردم از دولت مردمی بیش از سایر دولت‌‌هاست، بحث 80 میلیون جمعیت و همسان‌سازی حقوق کارمندان یک مبحث جداست. در بین این 80 میلیون، هم کارمند هست، هم محصل، هم دانشجو، هم کودکان، هم کارگران، هم مادران و زنان‌خانه‌دار بدون حقوق و مزایا و سالخوردگان، همه باید از عدالت در دریافت بهره‌مند شوند و نه یک قشر خاصی.
1758---0935
* ضمن تشکر از ناجا به خاطر جلب مخلان نظم اجتماعی‌، این نکته قابل توجه است. مادام که عده‌ای در کشور از رانت برخوردار باشند و زمانی که اشرافیت بیداد می‌کند جوان بیکار به تماشا نمی‌نشیند. شیطان او را به سمت خلاف سوق می‌دهد. باید ریشه‌های اشرافیت و بی‌عدالتی را خشکاند.
دولابی
* صاحب 3 فرزند زیر ده سال هستم. به‌دلیل شرایط کرونایی مجبورم هر روز از ماشین لباسشویی و ظرفشویی استفاده کنم ولی در ردیف پرمصرف‌ها قرار گرفته و به جای تشویق فرزندآوری جریمه شده‌ایم.
9084---0935
* به بهانه راه‌اندازی نمایشگاه مجازی کتاب توسط وزارت ارشاد  عرض می‌کنم خسران زیادی است که نرخ مطالعه کتاب در بین ما ایرانیان پایین است. بیشتر وقت ما در پرسه در فضای مجازی سپری می‌شود و چیزی هم دست‌مان را نمی‌گیرد.
مصباحی