kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

جشنواره فیلم فجر به ایستگاه چهلم رسید(اخبار ادبی و هنری)

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز شد؛ این دوره از جشنواره فیلم فجر علاوه بر تهران در 31 استان کشور برگزار می‌شود.
 
 
 
نمایش فیلم‌های جشنواره چهلم فیلم فجر در سینماهای مردمی از امروز شروع می‌شود، اما برنامه‌های این جشنواره از دیروز، 11 بهمن در خانه جشنواره کلید خورد. امسال برای چهلمین جشنواره فیلم فجر، مراسم افتتاحیه برگزار نشد. همچنین به‌دلیل ابتلا مسعود نقاش‌زاده دبیر دوره چهلم جشنواره فیلم فجر به کرونا، این جشنواره نشست خبری نداشت. 
جشنواره فیلم فجر همچنین امسال علاوه بر بخش رقابتی، دارای بخش فرهنگی هم هست. این بخش شامل، نشست‌هایی با حضور اندیشمندان، هنرمندان و نخبگان برای بررسی جنبه‌های مختلف سیاسی، فکری، اجتماعی و فنی سینماست. در این بخش همچنین بزرگداشت هنرمندان فقید، اکبر عالمی، رحیم رحیمی‌پور و کامبوزیا پرتوی برگزار می‌شود.
در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر 22 فیلم سینمایی به رقابت می‌پردازند. این آثار از میان 94 فیلم متقاضی برای شرکت در جشنواره برگزیده شده‌اند. همچنین هشت فیلم مستند و 10 فیلم کوتاه نیز در این جشنواره حضور دارند و به نمایش درمی‌آیند.
هرچند که این جشنواره زیر سایه گسترش روزافزون موج جدید کرونا با عنوان اُمیکرون قرار دارد. با این حال، محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در پی واکسیناسیون سراسری که صورت گرفته، شرایط برای برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر در سراسر کشور میسر شده است، اظهار کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر با حضور ناظران و اعضای وزارت بهداشت و با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. نمایش آثار چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر طبق روال دوره‌های قبل، تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت. 
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز به مناسبت آغاز برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر پیامی منتشر کرد و از لزوم تغییر و تحول در ساختارهای سینمایی مبتنی بر قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت‌محوری گفت.