kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

اخبار ورزش جهان

 
 
توافق امباپه و رئال با دستمزدی نجومی
باشگاه رئال مادرید با مهاجم فرانسوی‌ پاری‌سن‌ژرمن به توافق دست پیدا کرد.
نشریه «بیلد» آلمان در خبری اختصاصی مدعی شد؛ باشگاه رئال مادرید با کیلیان امباپه به توافق رسید و این مهاجم فرانسوی تابستان پیش‌ رو به عنوان بازیکن آزاد از پاری‌سن‌ژرمن جدا و به کهکشانی‌ها ملحق خواهد شد. طبق این گزارش؛ امباپه 23 ساله به ازای هر فصل در رئال مادرید 50 میلیون یورو دریافت خواهد کرد. باشگاه رئال مادرید در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات تابستانی اخیر سه پیشنهاد برای به خدمت گرفتن امباپه به PSG داد که همگی از جانب این باشگاه فرانسوی رد شد. رئالی‌ها که در آخرین تلاش خود پیشنهادی 200 میلیون یورویی به پاریسی‌ها دادند، حالا به طور قانونی با این ستاره فرانسوی وارد مذاکره شدند. اخیراً پایگاه خبری «فوت مرکاتو» فرانسه خبر داده بود؛ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در تازه‌ترین تلاش خود پیشنهادی دو ساله به امباپه داده و در تلاش است تا با تمدید قرارداد این بازیکن مانع پیوستن او به رئال مادرید شود که به نظر می‌رسد در این راه شکست خورده‌ است.
امباپه در پنج فصل اخیر در 155 بازی برای پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفته و 130 گل هم به ثمر رسانده است. او در فصل جاری آمار 19 گل‌زده و 16 پاس‌گل را در 28 بازی برای PSG از خود برجای گذاشته است.
زلاتان بی‌خیال فوتبال نیست!
مهاجم باتجربه میلان قصد دارد که قراردادش را با این تیم تا سال ۲۰۲۳ تمدید کند.
به گزارش گاتزتادلو اسپورت، زلاتان ابراهیموویچ با ۴۱ سال سن قصد خداحافظی از دنیای فوتبال ندارد.معمولا بازیکنان به ویژه مهاجمان چنانچه بسیار آماده و سرحال باشند تا سن ۳۶ سالگی می‌توانند در سطح نخست فوتبال اروپا بازی کنند اما مهاجم سوئدی میلان همه حد و مرزها را پشت سرگذاشته است به طوری که با وجود گذشت از ۴۰ سالگی همچنان آماده است و قصد خداحافظی ندارد.در گزارش گاتزتا دلو اسپورت آمده است که زلاتان به دنبال تمدید قرارداد یک ساله با میلان است.این بازیکن بعد از خداحافظی از تیم ملی فوتبال سوئد دوباره به تیم برگشته است.
در ادامه گزارش این روزنامه ایتالیایی آمده است که زلاتان بعد از تمدید قرارداد با میلان به دنبال حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ است و امید زیادی دارد که بتواند حضور در این رقابت بزرگ را دوباره تجربه کند.
اوبامیانگ در یک قدمی بارسلونا
مهاجم گابنی تیم فوتبال بارسلونا ممکن است به آخرین خرید آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.
پیر امریک اوبامیانگ صبح دیروز وارد فرودگاه بارسلونا شد تا فرایند انتقال قرضی‌اش از آرسنال به تیم فوتبال بارسلونا را کامل کند.گزینه اول بارسلونایی‌ها برای تقویت مرکز خط حمله‌شان آلوارو موراتا بازیکن قرضی تیم فوتبال یوونتوس بود که ظاهراً با مخالفت باشگاه اصلی او اتلتیکومادرید انتقالش به نوکمپ به بن‌بست خورد. به همین دلیل بارسایی‌ها به سراغ اوبامیانگ رفته‌اند و قصد دارند او را تا پایان فصل از توپچی‌ها قرض بگیرند.بارسلونا در این زمستان خریدهای خوبی انجام داد و توانست دنی آلوز، فران تورس و آداما تراوره را به نیوکمپ منتقل کند. انتظار می‌رود در ساعات پایانی قرارداد اوبامیانگ تا انتهای فصل نیز نهایی شود. ستاره گابنی آرسنال که نقشی مهم در تیم آرتتا داشت به دلیل بی‌نظمی بازوبند کاپیتانی از دست داد و در پی آن از لیست آرسنال خط خورد. او مجبور شد تا در این پنجره تیم را ترک کند و حالا می‌خواهد به ژاوی برای بهبود شرایط بارسلونا کمک کند. یک رسانه اسپانیایی نوشت که بارسلونا قرار است نزدیک به 2 میلیون یورو به اوبامیانگ پول بدهد.
ستاره آرژانتینی به منچسترسیتی پیوست
باشگاه منچسترسیتی به طور رسمی از توافق با باشگاه ریورپلاته برای جذب «خولیان آلوارز» خبر داد.
مهاجم 22 ساله و که به «مرد عنکبوتی» معروف شده در سال 2021، 24 گل در ریورپلاته زد و 15 پاس گل داد.او قرار است از تابستان آینده به مدت 5 سال برای منچسترسیتی بازی کند. رومانو نوشت که منچسترسیتی برای خرید او 17 میلیون یورو به اضافه 1.5 میلیون یورو پاداش پول پرداخت کرده است.پیشتر منچسترسیتی گابریل ژسوس را مستقیما از لیگ برزیل خریداری کرد و این بازیکن به ستاره بزرگ اروپا بدل شد. باید دید آیا آلوارز می‌تواند به آگوئرو جدید سیتیزن‌ها بدل شود.