kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
  بازدید از موزه دفاع مقدس در دهه فجر
 رایگان است
فارس- همزمان با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بازدید از تالار‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ایام دهه فجر، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن به‌مدت ۱۰ روز رایگان است. ساعت بازدید موزه، از شنبه تا پنجشنبه ۹ الی ۱۷ و روز جمعه ۱۳ الی ۱۷ خواهد بود.
 پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی
 در آسمان کشور
مهر- بنا به اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، از امروز در چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز می‌کند و سپس به سمت کهگیلویه‌وبویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، نوار غربی اصفهان و شمال غرب فارس پیش می‌رود. اثر مخاطرات این سامانه لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، کولاک برف، کاهش دید، احتمال سقوط بهمن، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی برف‌گیر، افت فشار گاز و تأخیر و احتمال لغو پرواز محسوب می‌شود.
 انتخاب زادگاه شهید سلیمانی
 به عنوان روستای نمونه گردشگری مقاومت اسلامی
ایسنا- استاندار کرمان با اشاره به اینکه به‌دلیل وجود مزار و زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان، این استان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی معرفی شده است، افزود: سند گردشگری مقاومت در استان کرمان تهیه شده و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود وی افزود: همچنین روستای قنات‌ملک زادگاه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان روستای نمونه گردشگری مقاومت اسلامی انتخاب شده است.
 بروز 168 مورد سرطان در هر 100 هزار نفر جمعیت کشور
وبدا- مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت، بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور نزدیک به 168 در 100 هزار نفر است،گفت: سالانه حدود 135 هزار مورد سرطان در کشور اتفاق می‌افتد که متاسفانه با شیب افزایشی مواجه هستیم. بیشترین سرطان‌هایی که در کشور رخ می‌دهد در مردان سرطان پروستات و در بانوان سرطان پستان است.استوار افزود: از نظر بروز فعلی سرطان در دنیا ایران وضعیت متوسطی دارد ولی به دو دلیل روند افزایشی سرطان در کشور نسبت به کل جهان بیشتر است. دلیل اول این است که جمعیت ما به سرعت در حال پیر شدن است. با رشد جمعیت سالمندی میزان بروز سرطان افزایش می‌یابد، از طرفی عوامل خطر سرطان همچون آلودگی هوا، مصرف دخانیات، چاقی و کمبود فعالیت بدنی و مصرف الکل هم در کشور روند افزایشی دارند.