دعوتنامه وزیر ارشاد به مردم برای حضور در جشنواره فجر(اخبار ادبی و هنری)
در پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:
جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود که دوران بلوغ است، بهعنوان نقطه عطفی تاریخی در مسیر پرفروغ اندیشه انقلابی، گامهایی بلند برداشته تا تصویری روشن و مشحون از آگاهی و بیداری مردمان این سرزمین را جلوهگر سازد. برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در مراکز استانهای کشور معنایی جز این ندارد که این ضیافت نور و صدا ترنم عدالت را زمزمهگر است و همه ایرانیان به شرکت در این جشن با شکوه دعوت هستند.
در فجر سینمای ایران که به تعبیری آن را عید سینمای ایران دانستهاند؛ خوشبختانه از برکت دو سال مجاهدت و جانفشانی مدافعان سلامت، امنیت خاطر بیشتری برای مخاطبان میلیونی سینمای ایران فراهم شده است. جا دارد به شکرانه این نعمت بزرگ برای رفعت درجات شهدای سلامت دعا کنیم و در ضیافت سینمای ایران یاد همه آنها را گرامی بداریم.
مردم عزیز ایران از شما دعوت میکنم با شرکت و حضور شورآفرین در چهلمین جشنواره فیلم فجر تلاشهای ارزنده و خلاقه فرزندان میهن را ارج بنهید و مشوق هنرمندان برای خلق آفرینشهای بیبدیل بر پایه مواریث تمدنساز و گرانسنگ فرهنگی و معرفتی باشید.»