kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
پس‌‌لرزه‌های ضرب‌شست انصارالله

امارات: سکوی پرتاب موشک یمنی‌ها را زدیم / انصارالله: به کاهدان زدید!

 

سرویس خارجی-
پس از آنکه وزارت دفاع امارات مدعی شد جنگنده‌های این کشور سکوی شلیک موشک‌های بالستیک ارتش یمن را منهدم کرده‌اند، یمنی‌ها با ارائه مستندانی اعلام کردند که جنگنده‌های ابوظبی ماشین آلات یک شرکت پیمانکاری را هدف قرار‌داده‌اند!
امارات طی روزهای گذشته در قالب دو عملیات از طرف انقلابیون یمن غافلگیر شد. چرا که این کشور تصور نمی‌کرد با وجود سامانه‌های دفاعی آمریکا و حتی روسیه نتواند در برابر پهپادها و موشک‌های انصارالله مقاومت کند. این مسئله ضربه سختی بر وجهه امارات وارد کرده و به همین دلیل ابوظبی به دنبال جبران این شکست. از یک طرف ائتلاف سعودی سعی کرده با تشدید حملات به غیر نظامیان یمنی به نوعی انتقام بگیرد و از سوی دیگر امارات سعی دارد با حملات به مراکز نظامی انصارالله قدرت خود را به رخ بکشد. اما جدیدترین اقدام امارات تبدیل به یک گاف بزرگ شده است.
خبرنگاران یمنی با حضور در محلی که جنگنده‌های اماراتی اخیرا آن را هدف حمله قرار‌دادند، از خطای محاسباتی امارات خبر دادند. وزارت دفاع امارات روز دوشنبه، با انتشار ویدیویی مدعی شده بود که جنگنده‌های اف‌-۱۶ این کشور ساعت ۰۴:۱۰ به وقت محلی توانسته‌اند «سکوی شلیک موشک‌‌های بالستیک» ارتش یمن در شهرستان الحزم واقع در استان الجوف (شمال یمن) را منهدم کنند.
اما بلافاصله یمنی‌ها گزارش دادند که جنگنده‌های اماراتی ابزار کار شرکت پیمانکاری «المیو» در شهرستان الحزم را هدف حمله قرار‌داده‌اند. طبق گزارش منابع یمنی‌، معلوم شده است که جنگنده‌های ابوظبی دستگاه‌‌های آسفالت‌ ‌سازی را در منطقه یادشده منهدم کرده‌اند. رسانه‌های یمنی همچنین خبر دادند که در پی این حمله، چهار کارگر شرکت پیمانکاری المیو به شهادت رسیده‌اند. این اقدام در حالی انجام شده که جنگنده‌های عربستان نیز اخیرا یک زندان را در شمال غرب یمن هدف حمله قرار‌دادند که در پی آن، بیش از 350 نفر کشته و مجروح شدند. جنگنده‌های متجاوز آمریکایی-اماراتی بامداد سه شنبه نیز سه بار منطقه جربان در شهرستان «سنحان» را هدف قرار‌دادند تا شاید کمی دردِ ضربه‌ای که در ابوظبی و دوبی خوردند، التیام یابد.
حملات عربستان و امارات پس از آن علیه تأسیسات غیرنظامی یمن تشدید می‌شود که نیروهای صنعا پس از هشدارهای مکرر اهداف مهمی را در خاک امارات و عربستان هدف قرار‌دادند. ارتش یمن هفته گذشته در عملیاتی موفق تحت عنوان «اعصار الیمن ۱» (طوفان یمن ۱) پالایشگاه نفت منطقه «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار‌داد. یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه هفته جاری از مرحله دوم این عملیات در عمق خاک عربستان و امارات با عنوان
« اعصار الیمن ۲» خبر داد. ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند پایگاه هوایی «الظفره» و اهداف حساس دیگری را در ابوظبی با تعداد زیادی موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف قرار دهند. سریع اضافه کرد که ارتش یمن اهداف حیاتی و مهم دیگری در دوبی را با پهپاد «صماد ۳» و چند پایگاه‌ نظامی در عمق خاک عربستان در منطقه «شروره» و مناطق دیگر را با در هم کوبیده است.
هشدار شورای عالی سیاسی یمن
از سوی دیگر، شورای‌عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات «طوفان یمن2» در عمق خاک عربستان و امارات در پاسخ به قتل‌عام این دو کشور در یمن اجرا شد. در این بیانیه از ارتش یمن و کمیته‌های مردمی خواسته شده است که تلاش‌های خود را برای انجام عملیات‌های منحصر به فرد علیه متجاوزان بیشتر کنند. در پایان بیانیه خطاب به متجاوزان به یمن تأکید شده: «آنچه شما دیده‌اید، ضرب‌شست و گوشه‌چشمی از حملات ما بوده است.»
«عبدالملک العجری» عضو هیئت مذاکره‌کننده ملی یمن نیز خطاب به متجاوزان گفت: «شما نمی‌توانید در حالی که یمن را تهدید می‌کنید در امان بمانید.» وی تاکید کرد که هرکس امنیت و ثبات یمن را تهدید کند در مقابل، امنیت و ثباتش تهدید خواهد شد.
اعتراض بازیگر‌هالیوود به سانسور جنایات علیه یمن
از سوی دیگر جنایت‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن در حالی است که رسانه‌های مطرح جهان به سانسور این اخبار و جنایت‌های می‌پردازند.
«سوزان ساراندون» بازیگر مشهور‌هالیوود با بازنشر یک استوری به سانسور خبری درباره جنایت در یمن اعتراض کرد: «هنوز دارم تلاش می‌کنم تا بفهمم چطور ۲۴ ساعت پیش سعودی، آمریکا و امارات کل اینترنت یمن را بستند تا انواع جنایات را انجام دهند و این موضوع هیچ‌جا خبر روز نیست.» رسانه‌های یمنی چند روز پیش از قطع سراسری اینترنت پس از هدف قرار‌دادن ساختمان ارتباطات در الحدیده توسط ائتلاف عربی خبر داده بودند.