kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
آیت‌الله خاتمی:

امروز بزرگ‌ترین خیانت ناامید کردن مردم است

عضو مجلس خبرگان گفت: برخی به اصطلاح موفقیت‌های دکوری را به‌عنوان بهشت موعود به مردم از دشمنان ایران اسلامی نشان می‌دهند و در تلاش برای ناامید کردن مردم هستند اما بدانند که بزرگ‌ترین خیانت به مردم ناامید کردن آنهاست.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در آئین هفتمین شب خاکسپاری شهید گمنام در زینبیه شهر آوه با بیان اینکه غیرت حزبی و گروهی مطلوب نیست،گفت: مردم باید دستشان در دست ولایت باید و کاری با احزاب و گروه‌ها نداشته باشند چراکه ولایت فقیه حجت شرعی ماست.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از تجلی‌های غیرت دینی است، ادامه داد: باید در برابر گناه موضع بگیریم و به روش‌های مختلف از جمله لسانی محترمانه در بحث امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.
وی دفاع از نظام اسلامی را امری مهم دانست و با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله 22 بهمن گفت: در دوره طاغوت ایران ذلیل و برده به تمام معنا بود و هیچ پستی در این کشور نبود که بدون نظر آمریکایی‌ها به کسی داده شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در دوران طاغوت خفقان غوغا می‌کرد، بیان کرد: روزگاری این شب سیاه بر کشور گذشت لذا باید نسل به نسل ظلم‌های این دوره ننگین را بیان کنیم مبادا ملت آن را فراموش کند.
امام جمعه موقت تهران جان فشانی‌های رزمندگان در دوران مختلف و تقدیم بیش از 200 هزار شهید را از ویژگی‌های بارز نظام انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: شهدای مدافع حرم جلوه خاصی از این‌ جان‌فشانی‌ها هستند چراکه اگر آنها نبودند امروز باید با داعشی‌های وحشی در خیابان‌های تهران مبارزه می‌کردیم.
وی با بیان اینکه آنها نه تنها مسلمانان بلکه به مسیحی و یهودی و... هم رحم نمی‌کردند، گفت: حاج قاسم سلیمانی در سال‌هایی که شجاعانه میدان را فرماندهی می‌کرد بر گردن بشریت حق حیات دارد و جلوه ویژه‌ای از رشادت را به رخ همگان کشاند.
عضو مجلس خبرنگان رهبری غیرت دینی نظام را از مبانی انقلاب دانست و تصریح کرد: از مبانی انقلاب استکبار‌ستیزی و تسلیم نشدن در برابر حرف زور است، آمریکا زور می‌گوید و علاقه دارد هرچه آنها می‌گویند دیگران قبول کنند اما ما در دهان آمریکا زدیم و خواهیم زد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان اینکه کسی با مذاکره در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مخالف نیست گفت: ما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت همان‌طوری که در گذشته نرفته‌ایم از این پس هم همین‌طور است چون ملت ما ملتی عاشورایی است.
وی با بیان اینکه برخی در فضای مجازی با شیطنت موفقیت‌های کشور را وارونه جلوه می‌دهند تاکید کرد: برخی به اصطلاح موفقیت‌های دکوری را به‌عنوان بهشت موعود به مردم از دشمنان ایران اسلامی نشان می‌دهند و در تلاش برای نا امید کردن مردم هستند اما بدانند که بزرگ‌ترین خیانت به مردم نا امید کردن آنهاست.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به فضل خدا این کشور رو به جلوست هرچند گرفتاری‌ها و مشکلاتی هم در مسیر داریم که ریشه آن نیز به بیگانگان خصوصا آمریکا می‌رسد.
وی افزود: گویی آمریکا سیاست خارجی‌اش را در همه جا تعطیل کرده و فقط روی ایران متمرکز شده است اما به فضل خدا شاخ این غول را شکسته‌ایم و بازهم آن را شکست خواهیم داد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه وحدت مهم‌ترین عامل موفقیت است، گفت: همه جا باید سخن از وحدت داشته باشیم و همه ما حول محور ولایت پشتیبان نظام اسلامی و ولایت فقیه باشیم تا به فضل خدا پیروز باشیم.