گام ششم طرح شهید حاجقاسم سلیمانی با موضوع مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری سرعت میگیرد
شهرکرد - خبرنگار کیهان:
تشکیل کارگروه آموزش و اطلاعرسانی به دبیری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحالوبختیاری با محور گام ششم طرح سردار شهید حاجقاسم سلیمانی با موضوع مقابله با کرونا مهمترین مباحث نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز بهداشت این استان بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح دستاوردهای گام ششم طرح یادشده مبنی بر مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوریهای نوین اظهار داشت: با مجموع مداخلات صورت گرفته روند شیوع بیماری کرونا در استان رو به کاهش است.
سید راشد جزایری افزود: با محوریت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی رسانهها، آموزش و پرورش، هلالاحمر، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاهها، مساجد و شهرداری و... کارگروه آموزش و اطلاعرسانی در استان تشکیل و براساس موارد ابلاغی، فعالیتها، آموزش و اطلاعرسانیها تا پایان طرح سرعت بیشتری میگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: مشارکت حداکثری ادارات و دستگاههای عضو کارگروه، نماینده اصناف، ادارات دولتی و غیردولتی، نهادهای فرهنگی و تبلیغی در توسعه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت با مدیریت محتوایی قرارگاه عملیاتی ستاد، آموزش همگانی، جلب مشارکت، اطلاعرسانی مستمر و ارتقای سواد سلامت جامعه نقش مهمی دارند.
ابراهیم شریفی افزود: آموزش همگانی، افزایش سواد رسانهای و اطلاعاتی، آموزش اصناف و اقشار مختلف با تمرکز بر شیوههای اختصاصی، کنترل شایعات و گزارههای شبه علم از سوی برخی مطلعان حوزه بهداشتی درمانی، اطلاعرسانی برای استفاده از خدمات مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید 19، موضوع آموزش تابآوری خانوارها، سبک زندگی ایمن در دوران پاندمی از جمله مواردی است که باید در جلسات کارگروه استانی آموزش و اطلاعرسانی مورد بحث، بررسی و تبادلنظر
قرار گیرد.