kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

عمان: از تلا‌ش‌ها برای دست‌یابی به یک توافق میان ایران و سعودی حمایت ‌می‌کنیم

وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه سلطنت عمان از گفت‌و‌گوها و همکاری‌های مثبتی که هدف آن تقویت منافع جمعی کشورهاست، استقبال می‌کند، تأکید کرد که این کشور از تلاش‌های صورت گرفته برای دست‌یابی به یک توافق میان ایران و عربستان حمایت می‌کند.


بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان در مصاحبه با روزنامه مصری اخبار الیوم در پاسخ به سؤالی درباره در نوسان بودن گفت‌و‌گوهای ایران و عربستان سعودی در چهار دور گذشته در بغداد و اینکه آیا عمان در ترتیب دادن این دیدارها سهیم بوده و به عنوان میانجی نشست‌هایی را میان دو کشور میزبانی کرده است یا خیر، گفت: عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران دو کشور همجوار بزرگ هستند که ما در مجاورت آنها قرار داریم و در نتیجه ما از تلاش‌های صورت گرفته حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این تلاش‌ها در راستای تقویت امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه ما ثمربخش باشد.
به گزارش فارس، البوسعیدی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره فرض به موفقیت رسیدن این گفت‌و‌گوها و تأثیر آن بر وضعیت منطقه خلیج‌فارس، گفت: سلطنت عمان از گفت‌و‌گوها و همکاری‌های مثبتی که هدف آن تقویت منافع جمعی کشورهاست، استقبال می‌کند. ما اعتقاد داریم که این امر می‌تواند از راه روابط و رایزنی‌های دوجانبه و همکاری‌های چندجانبه محقق شود.