kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
کرونا در فرانسه دوباره رکورد زد

نیم میلیون فرانسوی طی یک روز به اُمیکرون مبتلا شدند

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه روز سه شنبه رکورد جدیدی برجای گذاشته و به نزدیکی عدد نیم میلیون مبتلا رسیده است.

داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا عصر دیروز از مرز 335 میلیون و 581 هزار نفر گذشته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 575 هزار نفر رسیده است. با غالب شدن سویه اُمیکرون در جهان نیز، تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا هر روز در کشورهای جهان رکورد‌های جدیدی برجای می‌گذارد. هفته گذشته مبتلایان روزانه در آمریکا از یک میلیون و 300 هزار نفر گذشت! دیروز نیز رسانه‌ها از فرانسه گزارش دادند که طی روز سه شنبه دست کم 464 هزار و 769 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار، بالاترین میزان ابتلا به کرونا در فرانسه از آغاز همه گیری در این کشور به شمار می‌آید.
سازمان جهانی بهداشت اخیراً در گزارشی اعلام کرده بود موارد ابتلا به اُمیکرون هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت، دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا برخوردار است. در حالی که تصور می‌شود بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده‌اند که تعداد زیاد ابتلاها می‌تواند سیستم‌های درمانی را تحت فشار قرار دهد که برخی از آنها همین حالاها هم در تلاش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند.
ابتلای 416 اسیر فلسطینی به کرونا
از فلسطین اشغالی نیز خبر می‌رسد که تعداد مبتلایان به کرونا در میان اسرای فلسطینی از زمان شیوع این ویروس، به ٤١٦ نفر رسیده است. به گزارش مهر به نقل از فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که با ثبت سه مورد ابتلای جدید در زندان «الدامون»، شمار اسرای زن فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل به کرونا مبتلا شده‌اند به ١٠ نفر رسید.این باشگاه اعلام کرد، تعداد مبتلایان به کرونا در میان اسرای فلسطینی از زمان شیوع این ویروس، به ٤١٦ نفر رسیده است.اشغالگران صهیونیست روز دوشنبه «هشام ابوهواش» اسیر فلسطینی را با وجود ابتلاء به ویروس کرونا و وضعیت وخیم جسمانی از بیمارستان به زندان الرمله منتقل کردند.خانواده هشام ابوهواش بیمارستان« اساف‌هاروفیه » را متهم کردند که در مراقبت از هشام کوتاهی کرده است.