kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

وال‌استریت ژورنال: انصارالله یمن توانایی حمله به اهدافی در 1600 کیلومتری را هم دارد

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به عملیات اخیر انصارالله به دوبی و ابوظبی و افزایش قابلیت تهاجمی این جنبش نوشته، یمنی‌ها حالا می‌توانند به اهدافی در فاصله 1600 کیلومتری هم حمله کنند.


روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» با توجه به حملات موفق انصارالله به امارات که با طی مسافتی به طول 1300 کیلومتر با دقت به هدف خورد نوشته که: «حوثی‌ها طی سال‌های اخیر قابلیت خود برای حمله به اهدافی تا ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) را با دقت حدودی بهبود بخشیده‌اند.» وال استریت ژورنال اضافه کرد: «زمانی که حوثی‌ها کنترل صنعا، پایتخت یمن را در سال ۲۰۱۴ در دست گرفتند، قابلیت‌های نظامی متعارفی نظیر تسلیحات سبک، راکت‌انداز و خمپاره‌انداز داشتند.»
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه درباره نوع موشک‌ها و پهپادهایی که در عملیات علیه ابوظبی به کار گرفته شد، توضیحاتی داد. وی در پیامی در توئیتر نوشت: «موشک‌هایی که در عملیات “اعصار الیمن” (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های بالدار از نوع قدس ۲ هستند؛ پالایشگاه نفت در منطقه “المصفح” و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند.» سریع افزود: «یک موشک بالستیک از نوع “ذوالفقار” نیز فرودگاه دبی را هدف گرفت. اما پهپادهای “صماد ۳” نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را هدف گرفتند.»