kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

ورود سامانه جدید بارشی به‌کشور

 

رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور خبر داد.
صادق ضیائیان به خبرگزاری ایسنا گفت: امروز پنج‌شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، به تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برف، وزش باد شدید و در نواحی کوهستانی کولاک برف انتظار می‌رود.
ضیائیان با اشاره به وضعیت بارش در روز جمعه و ابتدای هفته آینده افزود: جمعه این شرایط در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و نواحی شمال شرق ادامه دارد و در بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود. روزهای شنبه و یکشنبه آینده در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.
وی ادامه داد: از امروز با شمالی شدن جریانات دوباره روند کاهشی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور نیز طی چهار روز آینده روند کاهشی دما و ماندگاری هوای سرد به‌ویژه در روزهای جمعه و شنبه قابل انتظار است. رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز و فردا در جنوب غرب و استان‌های ساحلی جنوب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جمعه برای نیمه شرقی کشور و استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان و اصفهان انتظار می‌رود.
هوای فردا در تهران
کوهنوردان را فریب ندهد
ضیائیان با اشاره به حادثه وقوع بهمن در۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ اظهارداشت: هوای روز جمعه اول بهمن‌ماه در تهران بسیار فریبنده است چراکه در شهر چندان خبری از سرما نیست اما در ارتفاعات وزش باد شدید و سوزناک پیش‌بینی می‌شود و از کوهنوردان خواهشمندیم که در این روز به کوهنوردی نروند تا حادثه تلخ سال گذشته تکرار نشود.