kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال



دیدار قریب‌الوقوع اینفانتینو با رئیس‌جمهور ایران
در اواسط بهمن‌ماه رئیس‌فیفا در سفر خود به تهران احتمالاً ملاقاتی را هم با رئیس‌جمهور ایران خواهد داشت.
دو تقابل حساس تیم ملی فوتبال ایران با عراق و امارات باعث شده تا فدراسیون فوتبال از جیانی اینفانتینو رئیس‌فیفا دعوت به عمل بیاورد تا او در یکی از این دو مسابقه میهمان ویژه باشد و ضمن تماشای مسابقه ایران که احتمالا همراه با جشن صعود به جام جهانی خواهد بود، زیرساخت‌ها و شرایط فوتبال ایران به ویژه در موضوعاتی چون ورود زنان به ورزشگاه‌ها و البته بحث اساسنامه را پیگیری و تماشا کند.شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس‌فدراسیون فوتبال در تشریح برنامه‌های سفر احتمالی رئیس‌فیفا به تهران، از دیدار با رئیس‌جمهور خبر داد. عزیزی‌خادم رئیس‌فدراسیون فوتبال با اعلام خبر سفر اینفانتینو گفت: این سفر یک ظرفیت بین‌المللی است اما هنوز آمدن آقای اینفانتینو قطعی نشده ولی چارچوب‌هایی که بسته‌ایم چون خودشان هم ویدئو داده‌اند که به ایران بین هفتم تا یازدهم بهمن می‌آیند؛ جلسه‌ای را هم حتما با ریاست محترم جمهور برنامه‌ریزی کردیم که جلسه‌ای با ایشان داشته باشند که از ظرفیت رئیس‌فیفا هم برای بحث‌های زیست‌محیطی بهره ببریم، کاری که سازمان‌های بین‌المللی هم دارند انجام می‌دهند و بتوانیم آن را تسری دهیم.
کلانی:به ذوالفقارنسب گفتم در توجه نباشد
پیشکسوت فوتبال ایران درباره پیشنهادی که برای حضور در کمیته فنی فدراسیون فوتبال دریافت کرده است، گفت: کمیته فنی جای متخصصان است و من در جایگاهی نیستم که بخواهم آنجا مفید باشم.
حسین کلانی، درباره حضور در مراسم بدرقه تیم ملی بانوان ایران و صحبت با رئیس‌فدراسیون برای حضور در کمیته فنی و توسعه گفت: در آن جلسه آقای عزیزی خادم باز هم با من صحبت کرد و گفت که حتماً در کمیته فنی باشم. همان جا به رئیس‌فدراسیون فوتبال اعلام کردم به دلایل خاصی که دارم نمی‌توانم حضور فعالی در کمیته فنی داشته باشم. سن و سال من اجازه حضور فعال در این کمیته را نمی‌دهد.پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: من واقعاً کارشناس ویژه‌ای برای فوتبال ملی و باشگاهی نیستم که بخواهیم آنالیز جامع و کاملی درباره عملکرد آنها داشته باشم. این جایگاه باید برای متخصصان امور فنی باشد نه من که فقط کسوت دارم. من از لطف مجموعه فدراسیون و ادبیات بسیار ویژه‌ای که به کار بردند تشکر می‌کنم اما حضورم هیچ کمکی به فوتبال ملی نمی‌کند و از آنها عذرخواهی کردم.کلانی درباره انتقادات از بیژن ذوالفقار نسب به دلیل بی‌اطلاعی از مشکلات باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: ذوالفقار نسب بی‌شک یکی از اشخاص با کلاس فوتبال ایران است. او واقعاً خدمات ارزشمندی به فوتبال ملی کرده است. ذوالفقار نسب هم مثل من اطلاعاتش را از اطرافیان می‌گیرد و باید به او وقت داد تا اطلاعات خود از پرسپولیس را به‌روز‌رسانی کند! من از او گلایه‌ای ندارم چون مشاور وزیر است و وزیر ورزش نیز مداوم می‌گفت که پیگیر ماجرا شویم.پیشکسوت فوتبال ایران در پایان گفت: من او را کامل می‌شناسم. ذوالفقار نسب انسان شریفی است که دلسوزانه و مثل یک معلم رفتار می‌کند. به او مشورت دادم و خواستم تا خودش را در کانون توجهات قرار ندهد. باید در باشگاه مستقر شود و پس از اطلاع از مشکلات پاسخ‌های لازم را در این زمینه بدهد.
فولاد خواستار جذب 3 بازیکن پرسپولیس شد
باشگاه فولاد در نامه‌ای رسمی به باشگاه پرسپولیس خواستار جذب سه بازیکن این تیم شده است.
در آستانه فصل نقل و انتقالات باشگاه‌ها دنبال تقویت تیم‌های خود برای نیم فصل دوم هستند، یکی از این باشگاه‌ها که اقدامات لازم را انجام داده فولاد خوزستان است.باشگاه فولاد خوزستان روز گذشته در نامه‌ای رسمی خواستار جذب 3 بازیکن تیم پرسپولیس شده و درخواست خود را به صورت مکتوب ارسال کرده است. فولادی‌ها در نامه خود خواستار جذب مهدی شیری، سعید آقایی و رضا اسدی شده‌اند. ظاهرا مسئولان فولاد از 2-3 هفته قبل در تدارک جذب این بازیکنان بودند و حتی به صورت شفافی درخواستشان را برای جذب این بازیکنان ارائه کردند اما روز گذشته این درخواست خود را رسمی کردند.