kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

خواندنی از ورزش ایران



* علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان درخصوص آخرین وضعیت انتخابات فدراسیون تکواندو گفت: در اساسنامه ابلاغ شده، چندین نوع اکثریت اعلام وجود دارد. اکثریت مطلق، نصف به علاوه یک و نسبی. تفسیر آن بر عهده مرجعی است که اساسنامه را صادر کرده است. طبق برداشت اولیه، ۵۰ درصد به علاوه یک رای، یعنی رای اعضای حاضر ملاک بوده که بر این اساس‌ هادی ساعی یک رای کم دارد. تفسیر دیگر ممکن است متفاوت باشد. چون این مسئله ابهام حقوقی داشت از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری استعلام کردیم. هر پاسخی دهند مبنای ما خواهد بود.
*رئیس‌مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: ما با رئیس‌فدراسیون کشتی در مورد حضور تیم اصلی در بازی‌های آسیایی صحبت کردیم اما در این چند وقت اخیر دیالوگ‌ها تغییر کرده است. پیمان فخری در پاسخ به این پرسش که مگر با کشتی در مورد اعزام تیم اصلی به بازی‌های آسیایی صحبت نداشتید که الان دبیر آن را تکذیب می‌کند؟ تصریح کرد: من بر اساس صحبتی که شخصا با دبیر داشتم، گفتم اما در این چند اتفاقاتی افتاده و دیالوگ‌ها تغییر کرده است. علاقه‌مند به این روند نیستیم در این خصوص واکنشی هم نشان ندادیم. مصاحبه‌ای بود که دبیر کرد و امیدوارم موضوع زودتر برطرف شود. او در پاسخ به این پرسش که کمیته برنامه مشخصی برای بازی‌ها ندارد که به فدراسیون‌ها اعلام کند؟ تصریح کرد: برنامه اصولی داریم. کشتی هم ۱۸ اسفند به بعد کارش را با کمیته دنبال می‌کند.
*در راستای اجرای ماده ۱۴ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی، مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 2 بهمن ماه برگزار می‌گردد که بنا بر اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان، کاندیداهای ذیل (به ترتیب حروف الفبا) واجد شرایط احراز پست ریاست فدراسیون اسکیت می‌باشند: قدرت جمشیدیان، حسین خیری نیا فیروزجاه، رضا شجیع، محمد عجم خراسانی نقندر، محمود علیزاده، سارا فرشتیان، فریبا مددی، علیرضا نصیری و مجید هنرجو.لازم به ذکر است مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکیت ساعت ۱۰ صبح روز شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌گردد.
*ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان دیروز به پایان رسید که بعد از 10 روز کاری 13 نفر برای ریاست ثبت‌نام کردند.ریاست فدراسیون برعهده غلامرضا شعبانی‌بهار است که دوره 4 ساله وی اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود. انتخابات این فدراسیون هم در سال 1401 انجام خواهد شد.اسامی نامزدها به شرح زیر است:غلامرضا شعبانی‌بهار، کریم صفایی، حجت‌الله واعظی، امید نجاری، رضا کیارستمی، سکینه قاسم‌پور، امیر یگانه، حشمت الله
کاظمی، محمدعلی حسینی، محسن باقریان، مهدی خسروی، علیرضا رشیدی و محمدحسن شیخ.