کد خبر: ۲۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
جواد شمقدری:

انوار و اطرافیانش به بنی‌صدر تمایل داشتند (اخبار ادبی و هنری)

 
 
یک کارگردان و رئیس اسبق سازمان سینمایی به روایت تجربیاتش از سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. جواد شمقدری در بخشی از یک گفت‌وگو با‌ اشاره به دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر بیان کرد: در آن روزگار شخص بنی‌صدر در جامعه انشقاق ایجاد کرده بود و این اتفاق به جمع ما هم رسوخ پیدا کرد. در جلسات متعددی که با دوستان داشتیم سر این ماجرا بحث می‌شد و من یادم می‌آید با رضا جودی بحث‌های آتشین می‌کردم؛ من مخالف جریان بنی صدر بودم و او موافق! اصولاً انوار و اطرافیانش بیشتر متمایل به جریان بنی‌صدر بودند. وی افزود: کار به جایی رسید که در اسفند ۵۹ در باغ فردوس جلسه‌ای برگزار شد که از یک صبح تا شب طول کشید و افتراق به‌صورت علنی شکل گرفت و دو شقه ایجاد شد؛ عده‌ای پیرو انوار شدند که همه امکانات در اختیار او بود و عده‌ای هم ما بودیم که زیر بار نرفتیم و یادم می‌آید که آقای [مهدی] کلهر آمد و در کنار ما قرار گرفت و با تفکر ما همراه‌تر بود. آقایان خاکبازان، مسعودشاهی، شورجه، سجادپور و... نیز با ما بودند و آن طرف هم افرادی مانند کمال تبریزی، شجاع نوری، حاج‌میری، حیدریان و... حضور داشتند.